Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Dzięki usłudze możesz:
– uruchomić możliwość wybierania tonowego: prosimy o wybór 1…  2… 3…. itd,
– określić akcje po wyborze tonowym, np. połączenie na konto SIP,
– określić akcje w przypadku gdy użytkownik nic nie wybierze lub dokona złego wyboru,
– umożliwić wybór numerów wewnętrznych dla połączeń przychodzących na numer publiczny.

Menu tonowe
Akcja dostępna jest w scenariuszu IVR:

Po wybraniu akcji w edytorze widać pole wyboru zapowiedzi oraz domyślną opcję wyboru tonowego 1. Wartość 1 można zmienić na inną cyfrę.

Ustaw akcję dla pozycji” – w tym wybierz akcję która ma zostać wykonana po wybraniu cyfry z menu tonowego.

Aby dodać kolejne wybory tonowe kliknij myszką w “Dodaj nowy wybór tonowy“.  Podaj cyfrę wyboru i ustal akcje dla tego wyboru:

Na końcu menu można wybrać akcję gdy użytkownik dokona złego wyboru i kiedy nic nie wybierze: ponownie skierować połączenie do menu (ustalić ilość powtórzeń), odtworzyć komunikat, połączyć bezpośrednio na konto SIP, przekierować na dowolny numer lub uruchomić kolejkę:

ℹ️ Przykładowe menu tonowe:
Zapowiedź z dwoma wyborami:
• wybór 1 – połączenie na konto SIP,
• wybór 2 – połączenie do kolejki,

Analogicznie możesz dodać kolejne wybory i przypisać warunki lub akcje z list wyboru.

⚠️Ważne:
Pamiętaj aby skonfigurować numer do usługi IVR i przypisać scenariusz:

Po lewej stronie wybierz IVR a po prawej stronie odpowiedni scenariusz z listy. Po wybraniu > Zapisz. Teraz wszystkie połączenia przychodzące będą wykonywały się według zapisanego scenariusza.

ℹ️ Porady:
💡 przed akcją menu tonowe można dodać akcję odtwórz komunikat, np. aby uniknąć ponownego odtwarzania powitania (w przypadku braku wyboru przez dzwoniącego) – przydatne gdy powitanie jest długie a menu jest rozbudowane:

mceclip0.png

➡️ w menu tonowym można zagnieżdżać kolejne menu, np. kiedy potrzebny jest wybór języka:

mceclip1.png

💡 można włączyć dodatkowo opcję wyboru numerów wewnętrznych (jeśli są zdefiniowane na koncie). Opcja pozwala na niezależny wybór numeru wewnętrznego skonfigurowanego na konto SIP, np. “Wybierz temat rozmowy lub numer wewnętrzny” (nie ma potrzeby informowania o opcji):

mceclip2.png

⚠️ Uwaga: dodanie opcji wyboru numerów wewnętrznych wydłuża czas oczekiwania przez system na wybór dzwoniącego, np. dla numerów wewnętrznych trzycyfrowych pojawi się krótka przerwa przed kolejną akcją – działa najlepiej dla numerów dwucyfrowych.
ℹ️ Jeżeli numer wewnętrzny będzie zajęty system pominie ten wybór i odtworzy komunikat ponownie.

💡 można włączyć opcję wyświetlania wyboru na wyświetlaczu telefonu, najlepiej obsługują telefony z wielowierszowym wyświetlaczem, np. Yealink, przydatne jeśli w menu jest wiele wyborów i chcemy go zobaczyć przed odebraniem połączenia:

mceclip4.png


📌 Kreator scenariuszy 
Przy pomocy kreatora scenariuszy IVR możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz mceclip0.png tutaj


🔗 Zobacz również:
PIiki audio /Biblioteka mediów
IVR (akcja) – warunek czasu
IVR (akcja) – odtwórz komunikat


📺 Zobacz przykładowy scenariusz IVR z menu tonowe w naszym nowym panelu ▶️