Dzięki usłudze możesz: – sprawdzać datę i godzinę przyjścia połączenia – uruchomić różne akcje w zależności od czasu przyjścia połączenia
Warunek czasu: 1. Warunek czasu dostępny jest w scenariuszu IVR
2. Jak działa warunek czasu
Warunek sprawdza dzień i godzinę w jakim przychodzi połączenie. Do dyspozycji są ustawienia: – dni tygodnia: podaj dzień pierwszy i ostatni (Niedziela jest pierwszym dniem tygodnia), – godzin pracy, np. od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 15:00 – zakres czasu: np. od godziny 15:00 w piątek do godziny 15:00 w sobotę – polskich świąt jako dni wolnych, – własnych dni wolnych
Wszystkie akcje, które są poniżej działają gdy warunek jest spełniony czyli połączenie przyjdzie w określonych godzinach podanych w warunku. Jeśli połączenie przyjdzie poza określonymi godzinami czyli warunek nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony warunku.
Przykłady:
a) Firma pracuje od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku. W godzinach pracy ma dzwonić konto SIP a po godzinach komunikat informujący o tym, że firma nie pracuje. Warunek ma uwzględniać również polskie święta.
b)Firma pracuje od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku i w soboty od 8:00 do 14:00 W godzinach pracy ma być uruchomiona kolejka a po godzinach komunikat informujący o tym, że firma nie pracuje. Warunek ma uwzględniać również polskie święta i własne wolne dni.
Pamiętaj aby przypisać przygotowany scenariusz do numeru. Aby to zrobić na liście usług kliknij link „Konfiguruj” przy numerze do którego chcesz go przypisać:
Po lewej stronie wybierz IVR a po prawej stronie odpowiedni scenariusz z listy. Po wybraniu na
Kreator scenariuszy IVR Przy pomocy kreatora możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz tutaj
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > IVR usługa i akcje
IVR (akcja) – warunek czasu
Dzięki usłudze możesz:
– sprawdzać datę i godzinę przyjścia połączenia
– uruchomić różne akcje w zależności od czasu przyjścia połączenia
Warunek czasu:
1. Warunek czasu dostępny jest w scenariuszu IVR
2. Jak działa warunek czasu

Warunek sprawdza dzień i godzinę w jakim przychodzi połączenie.
Do dyspozycji są ustawienia:
– dni tygodnia: podaj dzień pierwszy i ostatni (Niedziela jest pierwszym dniem tygodnia),
– godzin pracy, np. od poniedziałku do piątku w godzinach między 7:00 a 15:00
– zakres czasu: np. od godziny 15:00 w piątek do godziny 15:00 w sobotę
– polskich świąt jako dni wolnych,
– własnych dni wolnych
Wszystkie akcje, które są poniżej działają gdy warunek jest spełniony czyli połączenie przyjdzie w określonych godzinach podanych w warunku.
Jeśli połączenie przyjdzie poza określonymi godzinami czyli warunek nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony warunku.
Przykłady:
a) Firma pracuje od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku. W godzinach pracy ma dzwonić konto SIP
a po godzinach komunikat informujący o tym, że firma nie pracuje.
Warunek ma uwzględniać również polskie święta.
b) Firma pracuje od 8:00 do 16:00 od poniedziałku do piątku i w soboty od 8:00 do 14:00
W godzinach pracy ma być uruchomiona kolejka a po godzinach komunikat informujący o tym, że firma nie pracuje.
Warunek ma uwzględniać również polskie święta i własne wolne dni.
Pamiętaj aby przypisać przygotowany scenariusz do numeru.
Aby to zrobić na liście usług kliknij link „Konfiguruj” przy numerze do którego chcesz go przypisać:
Po lewej stronie wybierz IVR a po prawej stronie odpowiedni scenariusz z listy. Po wybraniu na
Kreator scenariuszy IVR
tutaj
Przy pomocy kreatora możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz
Zobacz również:
PIiki audio / Syntezator IVONA
IVR (akcja) – przekierowanie
IVR (akcja) – kolejka połączeń
Tagi: godziny pracy, IVR, scenariusz IVR, warunek czasu
adresy IP Asterisk Asterisk SIP trunk dane konfiguracyjne grandstream UCM hasło do konta SIP hasło sip HD ilość połączeń na numerze ilość połączeń na SIP IVR Jak dodać dodatkowe konto SIP jak przekazać połączenie jak przekazać rozmowę jak przełączyć połączenie jak przełączyć rozmowę kanały kodek kodeki konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguracja SIP konfiguruj numer konta SIP MicroSIP nagrywanie połączeń poczta głosowa podstawowa konfiguracja SIP protokoły przechwytywanie połączeń regulamin scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń szyfrowanie połączeń SRTP transfer połączeń umowa Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana hasła SIP zoiper ściąganie połączeń