Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
Dzięki usłudze możesz: – sprawdzić czy czy konto SIP odebrało połączenie, czy było zajęte lub niedostępne – uruchomić inną akcję w zależności od warunku, np. przekierować połączenie gdy nie zostało odebrane.
Warunek stanu: Akcja dostępna jest w scenariuszu IVR:
Wszystkie akcje dodane poniżej warunku działają gdy warunek jest spełniony czyli jeśli połączenie nie odbiera, jest zajęte lub niedostępne, Jeśli warunek nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony, np. w przykładzie powyżej kiedy połączenie zostanie odebrane
Warunek stanu można dodać tylko po akcji “połączenie na konto SIP”, “przekierowanie” lub “kolejka”. Warunek musi być dodany bezpośrednio pod akcją, którą ma sprawdzić.
Przykładowe drzewo IVR z akcją warunek stanu
Info: Warunek stanu można użyć również po akcji przekierowanie, jeśli jednak przekierowanie skonfigurowane jest na numer innego operatora (na przykład komórkowy) warunek nie sprawdzi niedostępności u tego operatora i odtworzy jego komunikaty systemowe. Poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Sprawdź działanie dla warunku jest zajęty i poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Niezależnie na numerze przekierowanym wyłącz pocztę głosową i notki SMS lub inne usługi dodatkowe, które realizują się kiedy numer jest zajęty lub niedostępny. Jeżeli powyższe sugestie nie będą skuteczne (zachowanie jest zależne od ustawień operatora) zamień akcję przekierowanie na: IVR (akcja) – kolejka połączeń – dodaj agenta na zewnętrznym numerze w kolejce.
Uwaga: Połączenia przekierowane taryfikowane są zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących Cennik połączeń
Kreator scenariuszy Przy pomocy kreatora scenariuszy IVR możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz tutaj
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > IVR usługa i akcje
IVR (akcja) – warunek stanu
Dzięki usłudze możesz:
– sprawdzić czy czy konto SIP odebrało połączenie, czy było zajęte lub niedostępne
– uruchomić inną akcję w zależności od warunku, np. przekierować połączenie gdy nie zostało odebrane.
Warunek stanu:
Akcja dostępna jest w scenariuszu IVR:
Wszystkie akcje dodane poniżej warunku działają gdy warunek jest spełniony czyli jeśli połączenie nie odbiera, jest zajęte lub niedostępne,
Jeśli warunek nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony, np. w przykładzie powyżej kiedy połączenie zostanie odebrane
Warunek stanu można dodać tylko po akcji “połączenie na konto SIP”, “przekierowanie” lub “kolejka”. Warunek musi być dodany bezpośrednio pod akcją, którą ma sprawdzić.
Przykładowe drzewo IVR z akcją warunek stanu
Info:
Warunek stanu można użyć również po akcji przekierowanie, jeśli jednak przekierowanie skonfigurowane jest na numer innego operatora (na przykład komórkowy) warunek nie sprawdzi niedostępności u tego operatora i odtworzy jego komunikaty systemowe. Poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Sprawdź działanie dla warunku jest zajęty i poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Niezależnie na numerze przekierowanym wyłącz pocztę głosową i notki SMS lub inne usługi dodatkowe, które realizują się kiedy numer jest zajęty lub niedostępny. Jeżeli powyższe sugestie nie będą skuteczne (zachowanie jest zależne od ustawień operatora) zamień akcję przekierowanie na: IVR (akcja) – kolejka połączeń – dodaj agenta na zewnętrznym numerze w kolejce.
Uwaga:
Cennik połączeń
Połączenia przekierowane taryfikowane są zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących
Kreator scenariuszy
tutaj
Przy pomocy kreatora scenariuszy IVR możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz
Zobacz również:
Połączenie na scenariusz IVR
Jak skonfigurować numer do usługi IVR
Tagi: warunek stanu, warunek stanu IVR
API Asterisk Asterisk SIP trunk chcę przenieść kilka numerów grandstream UCM hasło do konta SIP hasło do panelu hasło sip IVR jak dzwonić Jak korzystać z SuperVoIP jak kupić numer jak wybieramy numer telefonu jak wybrać numer konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP logowanie do panelu MicroSIP nagrywanie połączeń numer stacjonarny numer zagraniczny okres testowy poczta głosowa przeniesienie numeru przeniesienie numeru z Orange przenieść numer do supervoip przenieść numery do supervoip przenieść numery z innej platformy do supervoip regulamin rejestracja rozmów rozliczenia scenariusz IVR SIP trunk siptrunk SuperSIP umowa webhook Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana hasła SIP zoiper