Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Dzięki usłudze możesz:
– sprawdzić czy czy konto SIP odebrało połączenie, czy było zajęte lub niedostępne
– uruchomić inną akcję w zależności od warunku, np. przekierować połączenie gdy nie zostało odebrane.

Warunek stanu:
Akcja dostępna jest w scenariuszu IVR:

➡️ Akcje dodane poniżej warunku stanu zadziałają gdy warunek jest spełniony – w przykładzie powyżej kiedy: Nie odbiera
➡️ Jeśli warunek stanu nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony – w przykładzie powyżej kiedy: połączenie zostanie odebrane.

⚠️ Warunek stanu można dodać tylko po akcji “połącz na konto SIP”, “przekierowanie” lub “kolejka”. Warunek musi być dodany bezpośrednio pod akcją, którą ma sprawdzić.

Przykładowe drzewo IVR z akcją warunek stanu mceclip0.png 

ℹ️ Info:
Warunek stanu można użyć również po akcji przekierowanie, jednak jeśli jest to przekierowanie na numer innego operatora (np. komórkowy) warunek nie sprawdzi niedostępności u tego operatora i odtworzy jego komunikaty systemowe. Poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera lub jest zajęty. Na numerze przekierowanym wyłącz pocztę głosową i notki SMS. Jeżeli powyższe sugestie nie będą skuteczne zamień akcję przekierowanie na mceclip0.png IVR (akcja) – kolejka połączeń i dodaj agenta na zewnętrznym numerze w kolejce.


⚠️ Połączenia przekierowane taryfikowane są zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących mceclip0.png  Cennik połączeń

📌Kreator scenariuszy
Przy pomocy kreatora scenariuszy IVR możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz mceclip0.png tutaj

🔗 Zobacz również:
Jak skonfigurować numer do usługi IVR mceclip0.png Połączenie na scenariusz IVR