– zdefiniować numer z dostępnych na koncie klienta dla prezentacji połączeń wychodzących – włączyć automatyczną zmianę prezentacji numeru w zależności czy połączenie realizowane jest do Polski czy za granicę – zdefiniować numer nadawcy wiadomości SMS wysyłanych przez konto SIP
Instalacja i konfiguracja usługi: 1. Aby uruchomić usługę wybierz zakładkę „Moje konto” / „Usługi” rozwiń listę wyboru usług globalnych i wybierz „Zarządzanie prezentacją„
Jeżeli na Twoim koncie jest widoczna usługa „Zarządzanie prezentacją” pod belką Usługi globalne po prostu kliknij w ikonę koła zębatego obok nazwy usługi:
2. Wybierz jakim numerem będą prezentować się połączenia wychodzące z konta SIP. Dodatkowo możesz włączyć dynamiczną prezentację i wskazać jakim numerem będą prezentowały się połączenia w zależności czy są wykonywane do Polski czy poza Polskę.
• „Podstawiaj numer dla wszystkich połączeń” dotyczy wszystkich połączeń, w tym połączeń przekierowanych oraz transferowanych na numer zewnętrzny. Aktywowanie funkcji poprzez zaznaczenie pola wyboru powoduje dla połączeń przekierowanych zmianę prezentacji na numerze docelowym, zastępując numer przychodzący numerem ustawionym w usłudze. Dzięki temu można odróżnić, czy połączenie przychodzące na numer docelowy pochodzi z naszej usługi. • „Zmieniaj numer dynamicznie” pozwala na automatyczną zmianę prezentacji podczas wykonywania połączeń w różnych kierunkach: do Polski, w obszarze EOG, poza obszar EOG.
Porada: Jeśli posiadasz numer zagraniczny spoza strefy EOG, np. numer z USA dzięki prezentacji dynamicznej unikniesz zwiększonych opłat podczas wykonywania połączeń w strefie EOG, np. do Polski.
3. Jeśli wysyłasz wiadomości SMS przez konto SIP, np. z urządzenia obsługującego SMS i posiadasz więcej numerów komórkowych możesz określić dla każdego konta SIP numer nadawcy SMS:
Info: • Możesz zarządzać prezentacją aktywnymi numerami na koncie, jeżeli numer jest w trakcie aktywacji lub przeniesienia poczekaj na jego aktywację.
Porada: W usłudze „Zarządzanie prezentacją” zarządzasz Caller ID – numerem telefonu nadawcy, który wyświetli się na urządzeniu odbiorcy, jeżeli chcesz aby wyświetlała się nazwa Twojej firmy skojarzona z numerem zwróć się bezpośrednio do usługodawcy Google. Aplikacje wbudowane w telefonach komórkowych automatycznie wyszukują numery skojarzone w wizytówce Google „Moja Firma”, mapach Google oraz innych usługach np. „Miejsca” w zależności od urządzenia. Twój numer może również dodatkowo zostać oznaczany przez społeczność (po każdym połączeniu) np. jako spam co spowoduje zablokowanie Twoich połączeń dla innych użytkowników korzystających z wbudowanych w urządzeniu dodatkowych funkcji, np. „Smart Call” lub „Identyfikacja rozmówcy i z ochrony przed spamem”, więcej info w artykule Google tutaj
Zobacz również: Zarządzanie prezentacją nadawcy SMS Usługa SMS
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > Wirtualna Centrala
Zarządzanie prezentacją
W ustawieniach możesz:
– zdefiniować numer z dostępnych na koncie klienta dla prezentacji połączeń wychodzących
– włączyć automatyczną zmianę prezentacji numeru w zależności czy połączenie realizowane jest do Polski czy za granicę
– zdefiniować numer nadawcy wiadomości SMS wysyłanych przez konto SIP
Instalacja i konfiguracja usługi:
1. Aby uruchomić usługę wybierz zakładkę „Moje konto” / „Usługi” rozwiń listę wyboru usług globalnych i wybierz „Zarządzanie prezentacją„
Jeżeli na Twoim koncie jest widoczna usługa „Zarządzanie prezentacją” pod belką Usługi globalne po prostu kliknij w ikonę koła zębatego obok nazwy usługi:
2. Wybierz jakim numerem będą prezentować się połączenia wychodzące z konta SIP. Dodatkowo możesz włączyć dynamiczną prezentację i wskazać jakim numerem będą prezentowały się połączenia w zależności czy są wykonywane do Polski czy poza Polskę.
• „Podstawiaj numer dla wszystkich połączeń” dotyczy wszystkich połączeń, w tym połączeń przekierowanych oraz transferowanych na numer zewnętrzny. Aktywowanie funkcji poprzez zaznaczenie pola wyboru powoduje dla połączeń przekierowanych zmianę prezentacji na numerze docelowym, zastępując numer przychodzący numerem ustawionym w usłudze. Dzięki temu można odróżnić, czy połączenie przychodzące na numer docelowy pochodzi z naszej usługi.
• „Zmieniaj numer dynamicznie” pozwala na automatyczną zmianę prezentacji podczas wykonywania połączeń w różnych kierunkach: do Polski, w obszarze EOG, poza obszar EOG.
Porada:
Jeśli posiadasz numer zagraniczny spoza strefy EOG, np. numer z USA dzięki prezentacji dynamicznej unikniesz zwiększonych opłat podczas wykonywania połączeń w strefie EOG, np. do Polski.
3. Jeśli wysyłasz wiadomości SMS przez konto SIP, np. z urządzenia obsługującego SMS i posiadasz więcej numerów komórkowych możesz określić dla każdego konta SIP numer nadawcy SMS:
Info:
• Możesz zarządzać prezentacją aktywnymi numerami na koncie, jeżeli numer jest w trakcie aktywacji lub przeniesienia poczekaj na jego aktywację.
Porada:
W usłudze „Zarządzanie prezentacją” zarządzasz Caller ID – numerem telefonu nadawcy, który wyświetli się na urządzeniu odbiorcy, jeżeli chcesz aby wyświetlała się nazwa Twojej firmy skojarzona z numerem zwróć się bezpośrednio do usługodawcy Google. Aplikacje wbudowane w telefonach komórkowych automatycznie wyszukują numery skojarzone w wizytówce Google „Moja Firma”, mapach Google oraz innych usługach np. „Miejsca” w zależności od urządzenia. Twój numer może również dodatkowo zostać oznaczany przez społeczność (po każdym połączeniu) np. jako spam co spowoduje zablokowanie Twoich połączeń dla innych użytkowników korzystających z wbudowanych w urządzeniu dodatkowych funkcji, np. „Smart Call” lub „Identyfikacja rozmówcy i z ochrony przed spamem”, więcej info w artykule Google tutaj
Zobacz również:
Zarządzanie prezentacją nadawcy SMS Usługa SMS
Tagi: caller ID, CLI, numer nadawcy SMS, numer telefonu nadawcy, prezentacja numeru, zarządzanie prezentacją, zmiana prezentacji numeru, zmienić prezentację numerem wychodzącym
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper