Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Dzięki usłudze możesz:
– wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API;
– wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS;
– odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP
– odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego;
– włączać powiadomienia SMS.

Wysyłanie wiadomości SMS:
Wysyłać SMS możesz na następujące sposoby:
1. Przez bramkę Wyślij SMS w panelu:

2. E-mailem przez bramkę SMS:
Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.

Uwaga: przy wysyłce przez e-mail możesz zdefiniować tylko jeden adres e-mail i skojarzyć jedną nazwę nadawcy SMS.

3. Przez IVR:
Zobacz usługę IVR oraz akcję Wyślij SMS

4. Przez usługę API:
Zobacz usługę SuperVoIP API 

5. Przez konto SIP:
Jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS, np. funkcja Komunikaty (messages) w niektórych modelach telefonów Grandstream oraz Yealink (seria T5) realizuje obsługę przez konto SIP.

Uwaga:
przy wysyłce przez konto SIP możesz skojarzyć różnych nadawców SMS indywidualnie per konto SIP:

Nazwę nadawcy SMS wybierz w usłudze Zarządzanie prezentacją:

Odbieranie wiadomości SMS:
– w panelu
– przekierowanie na dowolny adres e-mail
– przekierowanie na inny numer komórkowy
– na aplikacji SIP lub telefonie IP z obsługą wiadomości SMS w opcji messages
– przez usługę API: zobacz usługę SuperVoIP API 
– przyjście może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.

Konfiguracja odbierania wiadomości SMS
Aby skonfigurować odbiór SMS na numerze komórkowym kliknij w “konfiguruj numer” przy numerze telefonu (funkcja jest aktywna dla polskich numerów komórkowych oraz dla numerów zagranicznych z obsługą SMS), konfigurację zobacz tutaj

Przekierowanie wiadomości SMS:
– na konto lub kilka kont SIP
– na jeden adres email lub kilka adresów jednocześnie
– na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie, zobacz Przekierowanie SMS – opcja płatna jak za wysyłkę SMS – zobacz Cennik SMS

Blokada wiadomości SMS:
– jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach kliknij w “konfiguruj numer” przy numerze telefonu z obsługą SMS i odznacz checboxy w sekcji “Przekieruj przychodzące wiadomości SMS”
– jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS globalnie na wszystkich numerach z obsługą SMS włącz blokadę SMS przychodzących w zakładce bezpieczeństwo > Blokady wiadomości SMS, zobacz tutaj

Taryfikacja wysyłanych SMS
• Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków.
Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość.

• Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków.
W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków.

Zobacz Cennik SMS

Info:
Nie obsługujemy raportów doręczeń.

Historia SMS

Historia wiadomości SMS znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:

Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:

mceclip4.png
mceclip2.png


Nazwa własna SMS
Nazwa własna pojawia się jako nadawca SMS u odbiorcy wiadomości – pozwala na identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.

Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:

następnie przycisk “Dodaj własną nazwę nadawcy”



Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak “x” w ostatniej kolumnie:

Ważne:
• Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi.
• Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna, zobacz mceclip0.png Cennik SMS


Info:
Emotikony / MMS
Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.

SMS głosowy
Nie obsługujemy wysyłki SMS-ów głosowych. „SMS głosowy” to połączenie telefoniczne inicjowane jako wiadomość głosowa, które można odebrać jak zwykłe połączenie telefoniczne. Takie połączenia nie są przechowywane w historii SMS. Aby rejestrować wiadomości głosowe tego typu, należy włączyć usługę nagrywania połączeń przychodzących.

SMS zagraniczny
Podczas wysyłania SMS-ów na numery spoza Polski, sposób realizacji wiadomości zależy od typu numeru nadawcy:
Numer zagraniczny z dwustronną obsługą SMS (wysyłka i odbiór):
SMS zostanie wysłany bezpośrednio z tego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi. Informacja o obsłudze SMS widnieje przy danym numerze w systemie.
Numer komórkowy polski lub numer zagraniczny z obsługą odbioru SMS:
– opcja wysyłki “numer losowy”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru bez możliwości otrzymania odpowiedzi.
– opcja wysyłki „2way”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi – jeśli odbiorca odpowie na wiadomość, będzie ona widoczna w historii SMS.
• W innym przypadku SMS wychodzący wysyłany zostanie z losowego numeru nadawcy bramki SMS bez możliwości otrzymania odpowiedzi.


Zobacz usługę SMS w naszym nowym panelu: