Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
Dzięki usłudze możesz: – wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API; – wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS; – odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP – odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego; – włączać powiadomienia SMS.
Wysyłanie wiadomości SMS: Wysyłać SMS możesz na różne sposoby: 1️⃣ Przez bramkę Wyślij SMS w panelu:
2️⃣ E-mailem przez bramkę SMS: Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.
⚠️ przy wysyłce przez e-mail możesz zdefiniować tylko jeden adres e-mail i skojarzyć jedną nazwę nadawcy SMS.
3️⃣ Przez IVR: zobacz usługę IVR oraz akcję Wyślij SMS 4️⃣ Przez usługę API: zobacz SuperVoIP API 5️⃣ Przez konto SIP: ⚠️ Tylko jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS – np. funkcja Komunikaty (messages) w niektórych modelach telefonów Grandstream oraz Yealink seria T5. 🔄 przy wysyłce przez konto SIP możesz wybrać nazwę nadawcy SMS per konto SIP: zobacz Zarządzanie prezentacją
Odbieranie wiadomości SMS: 1️⃣ w panelu w Billing SMS 2️⃣ przekierowanie na adres e-mail: zobacz konfigurację Przekierowanie SMS 3️⃣ przekierowanie na inny numer komórkowy: zobacz Przekierowanie SMS 4️⃣ na aplikacji SIP lub telefonie IP z obsługą wiadomości SMS w opcji messages 5️⃣ przez usługę API: zobacz SuperVoIP API 🔄 przyjście SMS może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.
🔄 Przekierowanie wiadomości SMS: • na konto lub kilka kont SIP, • na jeden adres email lub kilka adresów jednocześnie, • na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie, ⚠️ opcja na inny numer płatna jak za wysyłkę SMS: zobacz Cennik SMS
🛑 Blokada wiadomości SMS: • jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach wyłącz Przekierowanie SMS • jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS globalnie włącz blokadę SMS przychodzących w Zakładka bezpieczeństwo
💰Taryfikacja wysyłanych SMS • Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków. Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość. • Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków. W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków. 🔗 Cennik SMS
Historia SMS
Historia wiadomości SMS znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:
Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:
Historia wiadomości SMS znajduje się w Zestawienia > Wiadomości SMS
W ustawieniach SMS możesz zarządzać opcją zapisywania treści wysłanych wiadomości SMS:
🔄 W Billing SMS widoczne są statusy. ⚠️ Nie obsługujemy raportów doręczeń.
Nazwa własna SMS Nazwa własna pojawia się jako nadawca SMS u odbiorcy wiadomości – pozwala na identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:
następnie przycisk “Dodaj własną nazwę nadawcy”
Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak “x” w ostatniej kolumnie:
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS przejdź do Ustawienia > Pakiety i usługi > Usługi:
Kliknij kafelek SMS:
Kliknij zakładkę “Nadawcy”:
Złóż wniosek o nową nazwę nadawcy SMS lub usuń nazwę nadawcy SMS.
⚠️ Ważne: • Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi. • Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna, zobacz Cennik SMS
Emotikony / MMS ⚠️ Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.
SMS głosowy ⚠️ Nie obsługujemy wysyłki SMS-ów głosowych. „SMS głosowy” to połączenie telefoniczne inicjowane jako wiadomość głosowa, które można odebrać jak zwykłe połączenie telefoniczne. Takie połączenia nie są przechowywane w historii SMS. Aby rejestrować wiadomości głosowe tego typu, należy włączyć usługę nagrywania połączeń przychodzących.
SMS zagraniczny Podczas wysyłania SMS-ów na numery spoza Polski, sposób realizacji wiadomości zależy od typu numeru nadawcy: • Numer zagraniczny z dwustronną obsługą SMS (wysyłka i odbiór): SMS zostanie wysłany bezpośrednio z tego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi. Informacja o obsłudze SMS widnieje przy danym numerze w systemie. • Numer komórkowy polski lub numer zagraniczny z obsługą odbioru SMS: – opcja wysyłki “numer losowy”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru bez możliwości otrzymania odpowiedzi. – opcja wysyłki „2way”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi – jeśli odbiorca odpowie na wiadomość, będzie ona widoczna w historii SMS. • W innym przypadku SMS wychodzący wysyłany zostanie z losowego numeru nadawcy bramki SMS bez możliwości otrzymania odpowiedzi.
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > SMS
Usługa SMS
Dzięki usłudze możesz:
– wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API;
– wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS;
– odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP
– odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego;
– włączać powiadomienia SMS.
Wysyłanie wiadomości SMS:
Wysyłać SMS możesz na różne sposoby:
1️⃣ Przez bramkę Wyślij SMS w panelu:
2️⃣ E-mailem przez bramkę SMS:
Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.
⚠️ przy wysyłce przez e-mail możesz zdefiniować tylko jeden adres e-mail i skojarzyć jedną nazwę nadawcy SMS.
3️⃣ Przez IVR: zobacz usługę
IVR oraz akcję
Wyślij SMS
SuperVoIP API
Zarządzanie prezentacją
4️⃣ Przez usługę API: zobacz
5️⃣ Przez konto SIP:
⚠️ Tylko jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS – np. funkcja Komunikaty (messages) w niektórych modelach telefonów Grandstream oraz Yealink seria T5.
🔄 przy wysyłce przez konto SIP możesz wybrać nazwę nadawcy SMS per konto SIP: zobacz
Odbieranie wiadomości SMS:
Przekierowanie SMS
Przekierowanie SMS
SuperVoIP API
1️⃣ w panelu w Billing SMS
2️⃣ przekierowanie na adres e-mail: zobacz konfigurację
3️⃣ przekierowanie na inny numer komórkowy: zobacz
4️⃣ na aplikacji SIP lub telefonie IP z obsługą wiadomości SMS w opcji messages
5️⃣ przez usługę API: zobacz
🔄 przyjście SMS może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.
🔄 Przekierowanie wiadomości SMS:
Cennik SMS
• na konto lub kilka kont SIP,
• na jeden adres email lub kilka adresów jednocześnie,
• na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie,
⚠️ opcja na inny numer płatna jak za wysyłkę SMS: zobacz
🛑 Blokada wiadomości SMS:
Przekierowanie SMS
Zakładka bezpieczeństwo
• jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach wyłącz
• jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS globalnie włącz blokadę SMS przychodzących w
💰Taryfikacja wysyłanych SMS
• Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków.
Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość.
• Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków.
W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków.
🔗 Cennik SMS
Historia SMS
Historia wiadomości SMS znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:
Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:
Historia wiadomości SMS znajduje się w Zestawienia > Wiadomości SMS
W ustawieniach SMS możesz zarządzać opcją zapisywania treści wysłanych wiadomości SMS:
🔄 W Billing SMS widoczne są statusy.
⚠️ Nie obsługujemy raportów doręczeń.
Nazwa własna SMS
Nazwa własna pojawia się jako nadawca SMS u odbiorcy wiadomości – pozwala na identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:
następnie przycisk “Dodaj własną nazwę nadawcy”
Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak “x” w ostatniej kolumnie:
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS przejdź do Ustawienia > Pakiety i usługi > Usługi:
Kliknij kafelek SMS:
Kliknij zakładkę “Nadawcy”:
Złóż wniosek o nową nazwę nadawcy SMS lub usuń nazwę nadawcy SMS.
⚠️ Ważne:
Cennik SMS
• Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi.
• Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna, zobacz
Emotikony / MMS
⚠️ Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.
SMS głosowy
⚠️ Nie obsługujemy wysyłki SMS-ów głosowych. „SMS głosowy” to połączenie telefoniczne inicjowane jako wiadomość głosowa, które można odebrać jak zwykłe połączenie telefoniczne. Takie połączenia nie są przechowywane w historii SMS. Aby rejestrować wiadomości głosowe tego typu, należy włączyć usługę nagrywania połączeń przychodzących.
SMS zagraniczny
Podczas wysyłania SMS-ów na numery spoza Polski, sposób realizacji wiadomości zależy od typu numeru nadawcy:
• Numer zagraniczny z dwustronną obsługą SMS (wysyłka i odbiór):
SMS zostanie wysłany bezpośrednio z tego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi. Informacja o obsłudze SMS widnieje przy danym numerze w systemie.
• Numer komórkowy polski lub numer zagraniczny z obsługą odbioru SMS:
– opcja wysyłki “numer losowy”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru bez możliwości otrzymania odpowiedzi.
– opcja wysyłki „2way”: wiadomość zostanie wysłana z losowego numeru z możliwością otrzymania odpowiedzi – jeśli odbiorca odpowie na wiadomość, będzie ona widoczna w historii SMS.
• W innym przypadku SMS wychodzący wysyłany zostanie z losowego numeru nadawcy bramki SMS bez możliwości otrzymania odpowiedzi.
–
📺 Zobacz usługę SMS w naszym nowym panelu ▶️
Tagi: billing SMS, bramka SMS, nadawca SMS, nazwa nadawcy, nazwa SMS, nazwa własna SMS, odbieranie wiadomości SMS, taryfikacja SMS, usługa SMS, wyślij SMS, wysyłanie wiadomości SMS, wysyłka SMS
API Asterisk Asterisk SIP trunk chcę przenieść kilka numerów grandstream UCM hasło do konta SIP hasło do panelu hasło sip IVR jak dzwonić Jak korzystać z SuperVoIP jak kupić numer jak wybieramy numer telefonu jak wybrać numer konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP logowanie do panelu MicroSIP nagrywanie połączeń numer stacjonarny numer zagraniczny okres testowy poczta głosowa przeniesienie numeru przeniesienie numeru z Orange przenieść numer do supervoip przenieść numery do supervoip przenieść numery z innej platformy do supervoip regulamin rejestracja rozmów rozliczenia scenariusz IVR SIP trunk siptrunk SuperSIP umowa webhook Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana hasła SIP zoiper