Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Dzięki usłudze możesz:
– sprawdzić czy czy konto SIP odebrało połączenie, czy było zajęte lub niedostępne
– uruchomić inną akcję w zależności od warunku, np. przekierować połączenie gdy nie zostało odebrane.

Warunek stanu:
Akcja dostępna jest w scenariuszu IVR:

Wszystkie akcje dodane poniżej warunku działają gdy warunek jest spełniony czyli jeśli połączenie nie odbiera, jest zajęte lub niedostępne, 
Jeśli warunek nie jest spełniony wykonają się akcje z prawej strony, np. w przykładzie powyżej kiedy połączenie zostanie odebrane

Warunek stanu można dodać tylko po akcji “połączenie na konto SIP”, “przekierowanie” lub “kolejka”. Warunek musi być dodany bezpośrednio pod akcją, którą ma sprawdzić.

Przykładowe drzewo IVR z akcją warunek stanu mceclip0.png 

Info:
Warunek stanu można użyć również po akcji przekierowanie, jeśli jednak przekierowanie skonfigurowane jest na numer innego operatora (na przykład komórkowy) warunek nie sprawdzi niedostępności u tego operatora i odtworzy jego komunikaty systemowe. Poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Sprawdź działanie dla warunku jest zajęty i poproś operatora o wyłączenie komunikatów lub sprawdź jak zachowa się dla ustawienia tylko nie odbiera. Niezależnie na numerze przekierowanym wyłącz pocztę głosową i notki SMS lub inne usługi dodatkowe, które realizują się kiedy numer jest zajęty lub niedostępny. Jeżeli powyższe sugestie nie będą skuteczne (zachowanie jest zależne od ustawień operatora) zamień akcję przekierowanie na: IVR (akcja) – kolejka połączeń – dodaj agenta na zewnętrznym numerze w kolejce.


Uwaga:
Połączenia przekierowane taryfikowane są zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących mceclip0.png  Cennik połączeń

Kreator scenariuszy
Przy pomocy kreatora scenariuszy IVR możesz w prosty graficzny sposób budować i testować swoje własne IVR. Możesz posiadać wiele szablonów i przydzielać je pod dowolny numer na koncie. Zobacz mceclip0.png tutaj

Zobacz również:
Jak skonfigurować numer do usługi IVR mceclip0.png Połączenie na scenariusz IVR