Dzięki usłudze możesz: – wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API; – wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS; – odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP – odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego; – włączać powiadomienia SMS.
Wysyłanie wiadomości SMS: Wysyłać SMS możesz na następujące sposoby: 1. Przez bramkę Wyślij SMS w Twoim panelu:
Możesz wybrać nadawcę oraz opcjonalnie ustawić datę i godzinę wysyłki.
2. E-mailem przez bramkę SMS: Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.
Uwaga: przy wysyłce przez e-mail możesz zdefiniować tylko jeden adres e-mail i skojarzyć jedną nazwę nadawcy SMS.
3. Przez IVR: Zobacz usługę IVR oraz akcję Wyślij SMS
5. Przez konto SIP: Jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS, np. funkcja Komunikaty (messages) w telefonach Grandstream realizuje obsługę przez konto SIP.
Uwaga: przy wysyłce przez konto SIP możesz skojarzyć różnych nadawców SMS indywidualnie per konto SIP, nazwę nadawcy SMS wybierz w usłudze Zarządzanie prezentacją
Odbieranie wiadomości SMS: – w panelu – przekierowanie na dowolny adres e-mail – przekierowanie na inny numer komórkowy – na aplikacji SIP lub telefonie IP z obsługą wiadomości SMS w opcji messages – przez usługę API: zobacz usługę SuperVoIP API – przyjście może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.
Konfiguracja odbierania wiadomości SMS Aby skonfigurować odbiór SMS na numerze komórkowym kliknij w „konfiguruj numer” przy numerze telefonu (funkcja jest aktywna dla polskich numerów komórkowych oraz dla numerów zagranicznych z obsługą SMS), konfigurację zobacz tutaj
Przekierowanie wiadomości SMS: – na konto SIP (SMS odbierzesz w aplikacji lub na telefonie IP który wspiera odbiór wiadomości) – na adres email lub kilka adresów jednocześnie – na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie (opcja płatna zgodnie z cennikiem SMS)
Blokada wiadomości SMS: – jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach kliknij w „konfiguruj numer” przy numerze telefonu z obsługą SMS i odznacz checboxy w sekcji „Przekieruj przychodzące wiadomości SMS” – jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na wszystkich numerach z obsługą SMS włącz blokadę SMS przychodzących w zakładce bezpieczeństwo w Blokady wiadomości SMS, zobacz tutaj
Taryfikacja wysyłanych SMS • Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków. Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość.
• Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków. W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków.
Historia SMS Historia wiadomości znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:
Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:
Nazwa własna SMS Nazwa własna pojawia się u odbiorcy na początku wiadomości, pozwala na natychmiastową identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:
a następnie przycisk „Dodaj własną nazwę nadawcy”
Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak „x” w ostatniej kolumnie:
Ważne: • Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi. • Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna zgodnie z Cennikiem SMS
Info: Emotikony / MMS Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.
SMS głosowy Nie obsługujemy wysyłki SMS-ów głosowych. „SMS głosowy” to połączenie telefoniczne inicjowane jako wiadomość głosowa, które można odebrać jak zwykłe połączenie telefoniczne. Takie połączenia nie są przechowywane w historii SMS. Aby rejestrować wiadomości głosowe tego typu, należy włączyć usługę nagrywania połączeń przychodzących.
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > SMS
Usługa SMS
Dzięki usłudze możesz:
– wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API;
– wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS;
– odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP
– odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego;
– włączać powiadomienia SMS.
Wysyłanie wiadomości SMS:
Wysyłać SMS możesz na następujące sposoby:
1. Przez bramkę Wyślij SMS w Twoim panelu:
Możesz wybrać nadawcę oraz opcjonalnie ustawić datę i godzinę wysyłki.
2. E-mailem przez bramkę SMS:
Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.
Uwaga: przy wysyłce przez e-mail możesz zdefiniować tylko jeden adres e-mail i skojarzyć jedną nazwę nadawcy SMS.
3. Przez IVR:
Zobacz usługę IVR oraz akcję Wyślij SMS
4. Przez usługę API:
Zobacz usługę SuperVoIP API
5. Przez konto SIP:
Jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS, np. funkcja Komunikaty (messages) w telefonach Grandstream realizuje obsługę przez konto SIP.
Uwaga: przy wysyłce przez konto SIP możesz skojarzyć różnych nadawców SMS indywidualnie per konto SIP, nazwę nadawcy SMS wybierz w usłudze Zarządzanie prezentacją
Odbieranie wiadomości SMS:
– w panelu
– przekierowanie na dowolny adres e-mail
– przekierowanie na inny numer komórkowy
– na aplikacji SIP lub telefonie IP z obsługą wiadomości SMS w opcji messages
– przez usługę API: zobacz usługę SuperVoIP API
– przyjście może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.
Konfiguracja odbierania wiadomości SMS
Aby skonfigurować odbiór SMS na numerze komórkowym kliknij w „konfiguruj numer” przy numerze telefonu (funkcja jest aktywna dla polskich numerów komórkowych oraz dla numerów zagranicznych z obsługą SMS), konfigurację zobacz tutaj
Przekierowanie wiadomości SMS:
– na konto SIP (SMS odbierzesz w aplikacji lub na telefonie IP który wspiera odbiór wiadomości)
– na adres email lub kilka adresów jednocześnie
– na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie (opcja płatna zgodnie z cennikiem SMS)
Blokada wiadomości SMS:
– jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach kliknij w „konfiguruj numer” przy numerze telefonu z obsługą SMS i odznacz checboxy w sekcji „Przekieruj przychodzące wiadomości SMS”
– jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na wszystkich numerach z obsługą SMS włącz blokadę SMS przychodzących w zakładce bezpieczeństwo w Blokady wiadomości SMS, zobacz tutaj
Taryfikacja wysyłanych SMS
• Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków.
Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość.
• Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków.
W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków.
Cennik SMS zobacz tutaj
Info:
Nie obsługujemy raportów doręczeń.
Historia SMS
Historia wiadomości znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:
Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:
Nazwa własna SMS
Nazwa własna pojawia się u odbiorcy na początku wiadomości, pozwala na natychmiastową identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.
Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:
a następnie przycisk „Dodaj własną nazwę nadawcy”
Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak „x” w ostatniej kolumnie:
Ważne:
• Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi.
• Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna zgodnie z Cennikiem SMS
Info:
Emotikony / MMS
Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.
SMS głosowy
Nie obsługujemy wysyłki SMS-ów głosowych. „SMS głosowy” to połączenie telefoniczne inicjowane jako wiadomość głosowa, które można odebrać jak zwykłe połączenie telefoniczne. Takie połączenia nie są przechowywane w historii SMS. Aby rejestrować wiadomości głosowe tego typu, należy włączyć usługę nagrywania połączeń przychodzących.
–
Zobacz usługę SMS w naszym nowym panelu:
Tagi: billing SMS, bramka SMS, nadawca SMS, nazwa nadawcy, nazwa SMS, nazwa własna SMS, odbieranie wiadomości SMS, taryfikacja SMS, usługa SMS, wyślij SMS, wysyłanie wiadomości SMS, wysyłka SMS
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper