Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Konfiguracja integracji Thulium z SuperVoIP

Aby skonfigurować trunk w systemie Thulium idź do “Administracja” > Telekomunikacja > Operatorzy”

Wybierz z listy “Supervoip” i uzupełnij poniższe parametry:
Nazwa – dowolna nazwa
Użytkownik – 7 cyfrowy numer konta SIP, np. 12……
Numer telefonu numer przypisany do konta SIP
Hasło – hasło do konta SIP (hasło składa się z minimum 12 znaków), jest wysyłane na adres email po weryfikacji lub dodaniu konta SIP.

Zapisz i przejdź do “Przekierowania połączeń” w Administracja > Telekomunikacja
kliknij w prawym górnym rogu: “+Dodaj” aby skierować numer (połączenia przychodzące) do centrali Thulium:

Ważne: W polu “Połączenia na numer” polski numer poprzedź 48, prawidłowy format to 48XXXXXXXXX Po dodaniu numeru przekieruj połączenia przychodzące do wybranej usługi w centrali Thulium.

Porada: W ostatnim kroku możesz dodać kolejny numer publiczny (stacjonarny lub komórkowy), który jest skierowany do tego samego konta SIP w SuperVoIP.


Aby centrala Thulium zarządzała przyjściem dla różnych Twoich numerów oraz prezentacją dla połączeń wychodzących potrzebujesz aktywną usługę SIP trunk w panelu SuperVoIP:

  1. Włącz usługę SIP trunk w panelu SuperVoIP – zaznacz “Tak” dla odpowiedniego konta SIP.
  2. Wybierz jeden z dwóch sposobów autoryzacji (do ustalenia z Thulium):
    Opcja 1: Autoryzacja loginem i hasłem (rejestracja centrali Thulium):
    • Ustaw autoryzację przy użyciu loginu i hasła przypisanego do konta SIP w SuperVoIP.
    • Centrala Thulium musi zostać zarejestrowana do usługi SIP z wykorzystaniem tych danych.
    Opcja 2: Autoryzacja adresem IP (centrali Thulium):
    • Uzyskaj od zespołu Thulium adres IP.
    • Ustaw autoryzację SIP trunk po IP, wpisując ten adres IP.
  3. Pozostaw domyślną konfigurację prezentacji “From Name”.


Info:
Ruchem wychodzącym z centrali Thulium możesz zarządzać w panelu Thulium: Administracja > Telekomunikacja > Routing połączeń wychodzących
Zobacz jak dodać i włączyć usługę SIP trunk w panelu SuperVoIP mceclip0.png tutaj


Opcje dodatkowe: obsługa SMS
Aby wysyłać wiadomości SMS z menu głównego w panelu SuperVoIP wybierz “moje konto / usługi”, pod dolną belką “Usługi globalne” wybierz usługę “SuperVoIP API”

Kliknij w nazwę usługi, w ustawieniach znajdź klucz API, skopiuj go i wprowadź go w systemie Thulium: Administracja > Zaawansowane > Konfiguracja kont e-mail i SMS
Zobacz jak dodać i włączyć usługę SuperVoIP API w panelu SuperVoIP mceclip0.png tutaj

Konfiguracja kont e-mail i SMS > Dodaj konto > SMS > Skonfiguruj konto SMS

Po zatwierdzeniu danych przyciskiem “Zapisz” zobaczysz aktywne konto do wysyłki SMS:


Aby otrzymywać wiadomości SMS na numerach komórkowych obsługiwanych przez SuperVoIP przekieruj wiadomości SMS do systemu Thulium, w tym celu w panelu SuperVoIP kliknij w “konfiguruj numer” bezpośrednio przy numerze telefonu:
mceclip0.png
Zaznacz checkbox widoczny poniżej oraz uzupełnij zaznaczone pole indywidualnym adresem URL otrzymanym od Thulium:
mceclip1.png

Ważne:
Uzupełnij link o zmienne: ?from_number={from_number}&to_number={to_number}&text={text} a następnie kliknij Zapisz.
Przykład: Twój indywidualny URL to: https://twoje_konto.thulium.com/panel/tickets/incoming/supervoip
Pełny URL to: https://twoje_konto.thulium.com/panel/tickets/incoming/supervoip?from_number={from_number}&to_number={to_number}&text={text}

Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
SuperVoIP API
Usługa SMS
Konfiguracja VoIP na stronie producenta
Konfiguracja SMS na stronie producenta