Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne

Moje konto SIP nie loguje się (pierwsze uruchomienie)

Jeśli konfigurujesz urządzenie lub aplikację SIP po raz pierwszy upewnij się że wpisujesz poprawne dane konfiguracyjne (numer konta SIP oraz hasło do konta SIP) – dane te zostały wysłane na adres e-mail po weryfikacji konta. Ważne: urządzenie / aplikacja loguje się do konta SIP, nie do panelu klienta – nie używaj danych logowania do panelu abonenckiego!

Hasło do konta SIP możesz zmienić w panelu – zobacz mceclip0.png jak zmienić hasło do konta SIP

Upewnij się, że wprowadzasz prawidłowe dane konfiguracyjne – a jeśli urządzenie nadal się rejestruje się:
– zmień typ transportu z UDP na TCP lub TLS – zalecamy TCP
– zmień port SIP z 5060 na 5090

na routerze:
– upewnij się, że jest wyłączona opcja SIP ALG
– wyłącz również funkcję UPnP
– zmień ustawienia NAT na symetryczne
– zmień serwer DNS np. na Google (8.8.8.8 i 8.8.4.4)
– zmień ustawienia zapory lub czasowo wyłącz firewall na czas testów

Ważne:
Nie wykonuj wszystkich zaleceń naraz, zazwyczaj pomaga zmiana transportu na TCP i/lub wyłączenie funkcji SIP ALG na routerze. Po każdej zmianie ponownie zrestartuj urządzenie i odczekaj kilka minut aż nawiąże połączenie. Jeśli powyższe czynności nie pomogą zapytaj dostawcę internetu czy nie blokuje połączeń VoIP oraz czy nie musi znać adresu MAC Twojego urządzenia. Jeżeli posiadasz internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o publiczny adres IP (może być zmienny). Jeśli chcesz korzystać z aplikacji, odinstaluj ją i zainstaluj ponownie, zaznaczając wszystkie zgody, lub spróbuj zainstalować inną aplikację. Jeżeli używasz aplikacji na komórce zobacz mceclip0.png tutaj

Info:
Dane konfiguracyjne wysyłane są w wiadomości e-mail:
SuperVoIP.pl – Twoje hasło do konta SIP

Zobacz również:
Podstawowa konfiguracja i zmiana hasła konta SIP
Problemy z VoIP i sposoby ich rozwiązywania 
Aplikacja na komórce nie działa poprawnie