Jeżeli Twoje urządzenie wcześniej pracowało poprawnie jednak wylogowało się (i nie chce zalogować się ponownie) lub w panelu widać zieloną ikonę ale urządzenie nie działa prawidłowo, np. nie dochodzą do niego połączenia przychodzące lub zgłasza błąd rejestracji SIP:
– sprawdź czy masz dostęp do sieci Internet i czy inne urządzenie ma połączenie z siecią lokalną – jeżeli na urządzeniu nie widać żadnej aktywności (nie świecą się diody) sprawdź kable i zasilanie – wyłącz urządzenie oraz router / modem, odczekaj 10 sekund, włącz ponownie i odczekaj kilka minut – sprawdź inny punkt dostępu: • zmień gniazdo LAN w sieci lokalnej lub routerze • jeśli używasz aplikacji na telefonie komórkowym wyłącz Wi-Fi, włącz dane komórkowe lub odwrotnie • jeśli używasz aplikacji na laptopie przez WiFi podłącz kabel LAN
Jeśli urządzenie nadal nie loguje się (lub problem zdarza się często): – zmień w jego konfiguracji (urządzenia SIP lub aplikacji): • typ transportu z UDP na TCP lub TLS • port SIP z 5060 na 5090 – upewnij się, że na routerze są wyłączone opcje: • SIP ALG oraz UPnP • zmniejsz poziom zabezpieczeń (firewall)
Ważne: Nie wykonuj wszystkich zaleceń naraz, zazwyczaj pomaga restart i/lub zmiana transportu na TCP i/lub wyłączenie funkcji SIP ALG na routerze, po każdej zmianie ponownie zrestartuj urządzenie i odczekaj kilka minut aż spróbuje nawiązać połączenie. Nie zmieniaj hasła SIP na koncie, jeżeli urządzenie wcześniej pracowało prawidłowo hasło nie zmieniło się samoczynnie – historię rejestracji SIP zobaczysz w panelu w Moje konto > Rejestracje SIP. Jeśli powyższe czynności nie pomogą a posiadasz Internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o publiczny adres IP (może być zmienny). Jeśli używasz aplikacji odinstaluj i zainstaluj ją ponownie zaznaczając wszystkie zgody lub spróbuj zainstalować inną. Jeżeli używasz aplikacji na komórce więcej info zobacz tutaj
Ponowne uruchomienie routera rozwiązuje wiele przyczyn awarii: • router może ulec awarii z powodu błędów w oprogramowaniu, np. po aktualizacji przez dostawcę internetu (przepełniona pamięć RAM) • konflikt adresów IP: jeśli dwa urządzenia w sieci mają ten sam adres IP lub router nie ma aktualnego publicznego adresu IP, połączenie może zostać przerwane • przegrzanie: jeśli router znajduje się w zabudowanej przestrzeni lub ma zasłonięte otwory wentylacyjne
Restart (ponowne uruchomienie) polega na odłączeniu źródła zasilania kablem (wyłącznik nie odłącza zasilania), odczekaniu 10 sekund i ponownym podłączeniu. Odczekaj kilka minut, aż router ponownie nawiąże połączenie z siecią Internet oraz zresetuje ustawienia z dostawcą, które mogły spowodować awarię. Podłącz ponownie urządzenie SIP.
Jeżeli Twoje urządzenie nie może pobrać adresu IP z routera pomimo restartu: • sprawdź kabel LAN / zmień gniazdo sieciowe LAN • sprawdź na routerze DHCPv6, jeśli jest „Aktywne” zmień na „Nieaktywne” lub odwrotnie • przypisz ręcznie adres IP sieci lokalnej korzystając z instrukcji obsługi routera
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne
Moje urządzenie SIP przestało działać
Jeżeli Twoje urządzenie wcześniej pracowało poprawnie jednak wylogowało się (i nie chce zalogować się ponownie) lub w panelu widać zieloną ikonę ale urządzenie nie działa prawidłowo, np. nie dochodzą do niego połączenia przychodzące lub zgłasza błąd rejestracji SIP:
– sprawdź czy masz dostęp do sieci Internet i czy inne urządzenie ma połączenie z siecią lokalną
– jeżeli na urządzeniu nie widać żadnej aktywności (nie świecą się diody) sprawdź kable i zasilanie
– wyłącz urządzenie oraz router / modem, odczekaj 10 sekund, włącz ponownie i odczekaj kilka minut
– sprawdź inny punkt dostępu:
• zmień gniazdo LAN w sieci lokalnej lub routerze
• jeśli używasz aplikacji na telefonie komórkowym wyłącz Wi-Fi, włącz dane komórkowe lub odwrotnie
• jeśli używasz aplikacji na laptopie przez WiFi podłącz kabel LAN
Jeśli urządzenie nadal nie loguje się (lub problem zdarza się często):
– zmień w jego konfiguracji (urządzenia SIP lub aplikacji):
• typ transportu z UDP na TCP lub TLS
• port SIP z 5060 na 5090
– upewnij się, że na routerze są wyłączone opcje:
• SIP ALG oraz UPnP
• zmniejsz poziom zabezpieczeń (firewall)
Ważne:
Nie wykonuj wszystkich zaleceń naraz, zazwyczaj pomaga restart i/lub zmiana transportu na TCP i/lub wyłączenie funkcji SIP ALG na routerze, po każdej zmianie ponownie zrestartuj urządzenie i odczekaj kilka minut aż spróbuje nawiązać połączenie. Nie zmieniaj hasła SIP na koncie, jeżeli urządzenie wcześniej pracowało prawidłowo hasło nie zmieniło się samoczynnie – historię rejestracji SIP zobaczysz w panelu w Moje konto > Rejestracje SIP. Jeśli powyższe czynności nie pomogą a posiadasz Internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o publiczny adres IP (może być zmienny). Jeśli używasz aplikacji odinstaluj i zainstaluj ją ponownie zaznaczając wszystkie zgody lub spróbuj zainstalować inną. Jeżeli używasz aplikacji na komórce więcej info zobacz tutaj
Ponowne uruchomienie routera rozwiązuje wiele przyczyn awarii:
• router może ulec awarii z powodu błędów w oprogramowaniu, np. po aktualizacji przez dostawcę internetu (przepełniona pamięć RAM)
• konflikt adresów IP: jeśli dwa urządzenia w sieci mają ten sam adres IP lub router nie ma aktualnego publicznego adresu IP, połączenie może zostać przerwane
• przegrzanie: jeśli router znajduje się w zabudowanej przestrzeni lub ma zasłonięte otwory wentylacyjne
Restart (ponowne uruchomienie) polega na odłączeniu źródła zasilania kablem (wyłącznik nie odłącza zasilania), odczekaniu 10 sekund i ponownym podłączeniu. Odczekaj kilka minut, aż router ponownie nawiąże połączenie z siecią Internet oraz zresetuje ustawienia z dostawcą, które mogły spowodować awarię. Podłącz ponownie urządzenie SIP.
Jeżeli Twoje urządzenie nie może pobrać adresu IP z routera pomimo restartu:
• sprawdź kabel LAN / zmień gniazdo sieciowe LAN
• sprawdź na routerze DHCPv6, jeśli jest „Aktywne” zmień na „Nieaktywne” lub odwrotnie
• przypisz ręcznie adres IP sieci lokalnej korzystając z instrukcji obsługi routera
Zobacz również:
Aplikacja na komórce nie działa poprawnie
Problemy z VoIP i sposoby ich rozwiązywania
Tagi: awaria, awaria numeru, awaria telefonu, konto sip niezalogowane, MicroSIP, nie działa SIP, nie działa telefon, nie działają połączenia, niedostępny, problemy sip, SuperSIP, zoiper
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria numeru awaria telefonu doładować konto dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip ilość połączeń na numerze ilość połączeń na SIP IVR jak naliczane są opłaty kanały konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer limitowanie połączeń limity limity połączeń MicroSIP nagrywanie połączeń nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP poczta głosowa problemy z jakością regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP umowa WiFi Wirtualny fax wybór tonowy X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zasilenia konta zmiana hasła SIP zoiper łącze VoIP