Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne

Aplikacja na komórce nie działa poprawnie

Jeżeli Twoja aplikacja VoIP często wylogowuje się lub masz problemy z jakością podczas połączeń zastosuj się do poniższych sugestii. Pamiętaj, że nie prowadzimy wsparcia dla aplikacji a do niezawodnego korzystania z VoIP rekomendujemy sprzętowe telefony IP.

Jeśli zauważyłeś problemy:
– wyłącz i włącz telefon komórkowy (uruchom ponownie)
– wyłącz WiFi i uruchom transfer danych na karcie SIM
– wyłącz router WiFi odczekaj 10 sekund i włącz ponownie
– jeśli korzystasz z WiFi upewnij się że na routerze jest wyłączona opcja SIP ALG oraz UPnP
– jeśli łączysz się do sieci Internet poprzez łącze LTE zapytaj swojego operatora GSM o publiczny adres IP (adres IP może być zmienny ale publiczny nie za NATem)
– zmień na aplikacji typ transportu z UDP na TCP lub TLS lub odwrotnie
– zmień na aplikacji port SIP na 5090
– odinstaluj i zainstaluj ponownie aplikację zaznaczając wszystkie zgody lub spróbuj zainstalować inną
– używaj aplikacji z funkcją PUSH i aktywuj powiadomienia PUSH w telefonie
– wyłącz funkcję „Oszczędzanie danych”, która blokuje transmisję danych dla aplikacji działających w tle
– sprawdź funkcję „Uśpione aplikacje” w zarządzaniu zasilaniem aplikacji w urządzeniu

Info:
Zwróć uwagę, że ustawienia Twojego telefonu komórkowego bezpośrednio wpływają na poprawne działanie aplikacji, np. przy słabej baterii telefon może całkowicie usypiać aplikację VoIP (mobilny VoIP znacznie zwiększa zużycie energii), połączenia GSM mogą być priorytetowane przez co będą rozłączać aktywne połączenia VoIP, jeśli aplikacja używana jest sporadycznie system operacyjny telefonu może wprowadzać ją w stan głębokiego uśpienia. Poprawne działanie aplikacji na telefonie komórkowym jest zależne od indywidualnych ustawień Twojego urządzenia. Do korzystania z mobilnego VoIP potrzebne jest stabilne połączenie WiFi lub przynajmniej połączenie 3G. 

Porada:
Jeżeli korzystasz z Wi-Fi®:
WiFi jest przeznaczone do transmisji danych, VoIP przekonwertowuje dźwięk na pakiety danych – fragmenty rozmowy przesyłane są w paczkach, małe pakiety danych są wysyłane równocześnie co może prowadzić do zniekształceń podczas transmisji – właśnie dlatego aby uzyskać doskonałą jakość dźwięku potrzebujesz stabilne połączenie. Zwróć uwagę na:

• przeszkody fizyczne
WiFi jest sygnałem radiowym podatnym na zakłócenia wynikające z fizycznych przeszkód znajdujących się pomiędzy źródłem transmisji bezprzewodowej a jej odbiorcą,

• przeciążenia kanału
WiFi udostępnia 13 kanałów do transmisji, im więcej użytkowników wykorzystuje ten sam kanał tym gorsza będzie wydajność,

• pasmo częstotliwości
Większość routerów bezprzewodowych może nadawać na dwóch podstawowych pasmach: 2,4 GHz i 5 GHz. 2,4 GHz ma większy zasięg ale jest wolniejsze, 5 GHz ma mniejszy zasięg ale jest znacznie szybsze. 2,4 GHz jest zazwyczaj rekomendowanym pasmem jednak aplikacje w telefonie będą uzyskiwać dostęp wolniej niż w przypadku korzystania z 5 GHz. 

• konflikt protokołów
Maksymalna szybkość przesyłania danych zależy od standardu Wi-Fi wykorzystywanego przez router: 802.11a, 802.11b, 802.11h, 802.11n lub 802.11ac. Nie można używać kilku protokołów równocześnie, jeśli podłączysz do Wi-Fi starsze urządzenie wszystkie pozostałe urządzenia będą korzystać z tego samego starszego protokołu, np. znacznie wolniejszego 802.11a. Gdy stary sprzęt spowalnia resztę sieci rozwiązaniem jest podłączenie tych urządzeń do pasma 2,4 GHz, a urządzeń nowszej generacji do pasma 5 GHz.

Zobacz również:
Moje urządzenie SIP przestało działać
Problemy z VoIP i sposoby ich rozwiązywania
Rozmowy rozłączają się po 30 sekundach