Poniżej podajemy kilka przykładów jak poprawić jakość dźwięku podczas rozmowy poprzez VoIP:
Objaw: Głos faluje, ścisza się, jest niewyraźny (rozmowa przez komputer). Rozwiązanie: Wyłącz wzmocnienie mikrofonu, wyłącz efekty w ustawieniach karty muzycznej. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez komputer) Rozwiązanie: Wyreguluj czułość mikrofonu i głośników, rozmawiaj przez mikrofon i nauszne słuchawki. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez bramkę VoIP) Rozwiązanie: Wyreguluj głośność słuchawki i czułość mikrofonu w bramce VoIP i w telefonie.
Objaw: Głos zanika na parę sekund i znów się pojawia (łącze radiowe) Rozwiązanie: Operator łącza radiowego włączył funkcję agregacji pakietów. Aby rozmowa nie miała przerw należy zgłosić prośbę o wyłączenie tej funkcji.
Objaw: Głos jest szarpany, następuje dukanie i przerywany dźwięku Rozwiązanie: Są to typowe objawy niestabilnego łącza internetowego. Proszę sprawdzić prędkość łącza, sprawdzić czy łącze nie jest obciążone.
Objaw: Głos jest niewyraźny na routerze z bramką LTE Rozwiązanie: Wyłącz obsługę kodeka g722 na routerze lub zablokuj ten kodek w koncie SIP, kliknij w panelu ikonę koła zębatego przy numerze konta SIP
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne
Mam problem z jakością dźwięku
Poniżej podajemy kilka przykładów jak poprawić jakość dźwięku podczas rozmowy poprzez VoIP:
Objaw: Głos faluje, ścisza się, jest niewyraźny (rozmowa przez komputer).
Rozwiązanie: Wyłącz wzmocnienie mikrofonu, wyłącz efekty w ustawieniach karty muzycznej. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez komputer)
Rozwiązanie: Wyreguluj czułość mikrofonu i głośników, rozmawiaj przez mikrofon i nauszne słuchawki. Zainstaluj inną aplikację.
Objaw: Mam echo, rozmówcy słyszą siebie lub ja słyszę siebie (rozmowa przez bramkę VoIP)
Rozwiązanie: Wyreguluj głośność słuchawki i czułość mikrofonu w bramce VoIP i w telefonie.
Objaw: Głos zanika na parę sekund i znów się pojawia (łącze radiowe)
Rozwiązanie: Operator łącza radiowego włączył funkcję agregacji pakietów. Aby rozmowa nie miała przerw należy zgłosić prośbę o wyłączenie tej funkcji.
Objaw: Głos jest szarpany, następuje dukanie i przerywany dźwięku
Rozwiązanie: Są to typowe objawy niestabilnego łącza internetowego. Proszę sprawdzić prędkość łącza, sprawdzić czy łącze nie jest obciążone.
Objaw: Głos jest niewyraźny na routerze z bramką LTE
Rozwiązanie: Wyłącz obsługę kodeka g722 na routerze lub zablokuj ten kodek w koncie SIP, kliknij w panelu ikonę koła zębatego przy numerze konta SIP
Zobacz również:
Problemy z VoIP i sposoby ich rozwiązywania
Tagi: abonent nie słyszy rozmowy, problemy z jakością
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria numeru awaria telefonu doładować konto dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip ilość połączeń na numerze ilość połączeń na SIP IVR jak naliczane są opłaty kanały konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer limitowanie połączeń limity limity połączeń MicroSIP nagrywanie połączeń nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP poczta głosowa problemy z jakością regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP umowa WiFi Wirtualny fax wybór tonowy X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zasilenia konta zmiana hasła SIP zoiper łącze VoIP