Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
Numer zagraniczny dodasz do konta samodzielnie wybierając na koncie SIP “dodaj numer” > “zagraniczny” następnie wybierz kraj oraz rodzaj numeru / strefę numeracyjną.
Po wybraniu kraju zobaczysz popularne strefy, więcej stref znajdziesz po kliknięciu w literkę alfabetu:
Jeżeli potrzebujesz numer z obsługą SMS zwróć uwagę po wybraniu rodzaju numeru czy taka funkcjonalność jest opisana. SMS obsługują zazwyczaj numery komórkowe (Mobile), w niektórych krajach również numery geograficzne lub numery krajowe, jest to zależne od kraju oraz rodzaju numeru.
W niektórych krajach wymagane są formalności, które zobaczysz po wybraniu rodzaju numeru, formalności mogą być różne w zależności od rodzaju numeru: geograficzny / komórkowy / krajowy. Uzupełnij dane abonenta zgodnie z restrykcjami, dane nie muszą być zgodne z danymi fakturowymi na koncie klienta. Do każdego zamówienia możesz wprowadzić inne dane abonenta zamawianego numeru.
Numer dodasz samodzielnie udając się do zakładki Wirtualna Centrala > Numery kliknij przycisk “Dodaj numer” > “Chcę kupić nowy numer”:
Po wybraniu kraju zobaczysz dostępne rodzaje numerów oraz strefy, popularne strefy będą podświetlone. Jeżeli potrzebujesz numer z obsługą SMS przesuń suwak “Pokaż strefy z obsługą SMS”. SMS obsługują zazwyczaj numery komórkowe (Mobile), w niektórych krajach również numery geograficzne lub numery krajowe, jest to zależne od kraju oraz rodzaju numeru.
W niektórych krajach wymagane są formalności, które zobaczysz po wybraniu rodzaju numeru, formalności mogą być różne w zależności od rodzaju numeru: geograficzny / komórkowy / krajowy. Uzupełnij dane abonenta zgodnie z restrykcjami, dane nie muszą być zgodne z danymi fakturowymi na koncie klienta. Do każdego zamówienia możesz wprowadzić inne dane abonenta zamawianego numeru.
Rejestracja nowego konta abonenckiego z numerem zagranicznym
Jeśli nie masz jeszcze konta w SuperVoIP, możesz je założyć, wybierając opcję „Zakładam konto z numerem zagranicznym”. Kreator rejestracji poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces. Pamiętaj, że numer zostanie aktywowany po pozytywnej weryfikacji konta. O każdej zmianie statusu otrzymasz powiadomienie e-mail. Upewnij się, że Twoje konto ma wystarczające środki na aktywację numeru, ponieważ numery zagraniczne nie mają bezpłatnego okresu testowego. Pierwszy okres subskrypcji wynosi 3 miesiące (chyba że podano inaczej przy zamówieniu), a po tym czasie naliczenia odbywają się miesięcznie. Podczas rejestracji możesz złożyć jedno zamówienie; jeśli potrzebujesz więcej numerów, poczekaj na weryfikację konta i dodaj nowe zamówienie.
Dane abonenta i wymagane dokumenty
Konto klienta można zarejestrować na dowolne dane, na które będziemy automatycznie wystawiać faktury, przy zamówieniu numeru z wymaganiami formalnymi należy w formularzu wprowadzić dane abonenta i potwierdzić je wgrywając skany dokumentów zgodnie z restrykcjami. Dane abonenta numeru nie muszą być zgodne z danymi do faktur na koncie klienta.
Użycie numeru do weryfikacji w innych serwisach
Jeżeli zamówiony numer ma zostać użyty do potwierdzenia rejestracji w innym serwisie zwróć uwagę, że nie mamy wpływu na fakt czy serwis (np. aukcyjny czy społecznościowy) zrealizuje połączenie lub wysyłkę SMS na zamówiony numer. Nie ponosimy odpowiedzialności za brak weryfikacji na podstawie zamówionego numeru w jakimkolwiek serwisie i nie wymieniamy z tego tytułu numerów.
Kanały przychodzące
Standardowo numer zagraniczny ma dwa przychodzące kanały głosowe, co oznacza, że jednocześnie można realizować dwa połączenia przychodzące. Dodatkowe kanały przychodzące można wykupić w Moje usługi > Usługi globalne > “Dodatkowe kanały przychodzące dla numerów zagranicznych”. Usługa działa dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie; numer najpierw korzysta z własnych kanałów, a następnie z dodatkowych wspólnych dla konta. Kanały można dokupować sukcesywnie, monitorując przekroczenie ruchu w zakładce Zdarzenia. Aktywacja usługi jest natychmiastowa.
Standardowo numer zagraniczny ma dwa przychodzące kanały głosowe, co oznacza, że jednocześnie można realizować dwa połączenia przychodzące. Dodatkowe kanały przychodzące można wykupić w Ustawienia> Ustawienia połączeń > “Dodatkowe kanały przychodzące dla numerów zagranicznych”. Usługa działa dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie; numer najpierw korzysta z własnych kanałów, a następnie z dodatkowych wspólnych dla konta. Kanały można dokupować sukcesywnie, monitorując przekroczenie ruchu w zakładce Zdarzenia. Aktywacja usługi jest natychmiastowa.
Jeżeli numer ma dwa kanały i są one zajęte to trzecie połączenie dostanie sygnał zajęty i pojawi się informacja w “Zdarzenia” że został przekroczony limit. Jeżeli na koncie zostanie dokupiony dodatkowy kanał to trzecia osoba dzwoniąca zostanie połączona do kolejki lub na stanowisko w zależności od ustawień, czwarta osoba dostanie sygnał zajęty, itd. Jeżeli numer ma obsługiwać 5 jednoczesnych połączeń należy wykupić 3 dodatkowe kanały. Inwestycja jest wspólna dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie co oznacza, że powiększa limit połączeń na wszystkich numerach jednak jeśli jeden numer wykorzysta limit inne numery będą ograniczone ilością własnych kanałów.
Koszty połączeń i przekierowania
Nie ma opłat za połączenia przychodzące za wyjątkiem numerów toll-free oraz numerów z podaną stawką; szczegóły znajdziesz w zamówieniu. Twoja lokalizacja nie ma znaczenia dla korzystania z usługi – wystarczy dostęp do internetu. Możesz przekierować numer na inny dowolny numer stacjonarny lub komórkowy na świecie. Dzwoniący na nasz numer geograficzny zapłaci standardową stawkę swojego operatora jak za połączenie na numer stacjonarny, numery wirtualne traktowane są jak normalne numery telefoniczne. Numery niegeograficzne, krajowe oraz toll-free mogą być trudniej osiągalne z innych sieci lub całkowicie nieosiągalne z sieci zagranicznych. Obsługa SMS może być ograniczona do sieci lokalnych z kraju zamówienia.
Prezentacja numeru i połączenia wychodzące
Możesz bezpłatnie prezentować połączenia wychodzące zakupionym numerem jeżeli nie ma takich ograniczeń dla wybranego kraju / regionu. Połączenia wychodzące są płatne zgodnie z cennikiem, zakup numeru z danego kraju nie oznacza, że połączenia do tego kraju będą bezpłatne. Sprawdź stawkę połączeń wychodzących w cenniku. Zwróć uwagę, że połączenia wychodzące z prezentacją numerem spoza strefy EOG do strefy EOG są droższe.
Przekierowanie połączeń
Możesz przekierować połączenia przychodzące na dowolny numer stacjonarny lub komórkowy na świecie; takie połączenie jest płatne zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących w zależności od sieci i kraju numeru na który przekierowujesz połączenie przychodzące. Możesz ustalić jaki numer ma się wyświetlić podczas przekierowania: numer przychodzący lub numer przekierowywany. Jeżeli przekierowujesz połączenia spoza strefy EOG i chcesz widzieć numer przychodzący włącz w zakładce “Bezpieczeństwo” zgodę na prezentację numerem kraju, który nie należy do EOG. Jeżeli przekierowujesz połączenia na numer zagraniczny sprawdź w zakładce “Bezpieczeństwo” czy są zaznaczone zgody na połączenia zagraniczne. Sprawdź stawkę połączenia przekierowanego w cenniku.
Wybór konkretnego numeru
Jeśli są dostępne numery do wyboru, zobaczysz je przed zamówieniem. Klikając „Zamawiam zwykły numer”, zamawiasz numer losowy. Możemy dostarczyć listę numerów do wyboru z niektórych krajów; usługa ta jest dodatkowo płatna w zależności od kraju i numeru.
Zarządzanie prezentacją numeru
Jeśli na koncie SIP posiadasz kilka numerów (lub konta SIP bez numerów publicznych) możesz zarządzać prezentacją wychodzącą w usłudze Zarządzanie prezentacją
Obsługa SMS – na co zwrócić uwagę?
Jeśli potrzebujesz numeru z możliwością odbierania lub wysyłania SMS-ów, zwróć uwagę na informacje dostępne po wybraniu rodzaju numeru. W uwagach znajdziesz szczegóły dotyczące obsługi wiadomości tekstowych. Niektóre numery obsługują tylko jednokierunkowe SMS-y (przychodzące), czyli umożliwiają jedynie odbieranie wiadomości. Inne oferują pełną, dwukierunkową obsługę SMS, co oznacza możliwość zarówno odbierania, jak i wysyłania wiadomości. Funkcjonalność ta zależy od kraju oraz rodzaju numeru – zazwyczaj obsługę SMS oferują numery komórkowe (Mobile), ale w niektórych przypadkach również numery geograficzne lub krajowe.
Uwaga: Nie gwarantujemy realizacji połączeń do polskich sieci z prezentacją numerem zagranicznym. Numer zagraniczny przeznaczony jest głównie do obsługi połączeń międzynarodowych, co ułatwia kontakt z klientami na rynkach zagranicznych. Jeśli potrzebujesz numer do połączeń do polskich sieci zalecamy zakup polskiego numeru stacjonarnego lub komórkowego – dostępnych w naszej sieci.
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > FAQ > Pierwsze kroki
Jak kupić numer zagraniczny
Numer zagraniczny dodasz do konta samodzielnie wybierając na koncie SIP “dodaj numer” > “zagraniczny” następnie wybierz kraj oraz rodzaj numeru / strefę numeracyjną.

Po wybraniu kraju zobaczysz popularne strefy, więcej stref znajdziesz po kliknięciu w literkę alfabetu:
Jeżeli potrzebujesz numer z obsługą SMS zwróć uwagę po wybraniu rodzaju numeru czy taka funkcjonalność jest opisana. SMS obsługują zazwyczaj numery komórkowe (Mobile), w niektórych krajach również numery geograficzne lub numery krajowe, jest to zależne od kraju oraz rodzaju numeru.
W niektórych krajach wymagane są formalności, które zobaczysz po wybraniu rodzaju numeru, formalności mogą być różne w zależności od rodzaju numeru: geograficzny / komórkowy / krajowy. Uzupełnij dane abonenta zgodnie z restrykcjami, dane nie muszą być zgodne z danymi fakturowymi na koncie klienta. Do każdego zamówienia możesz wprowadzić inne dane abonenta zamawianego numeru.
Numer dodasz samodzielnie udając się do zakładki Wirtualna Centrala > Numery kliknij przycisk “Dodaj numer” > “Chcę kupić nowy numer”:
Po wybraniu kraju zobaczysz dostępne rodzaje numerów oraz strefy, popularne strefy będą podświetlone. Jeżeli potrzebujesz numer z obsługą SMS przesuń suwak “Pokaż strefy z obsługą SMS”. SMS obsługują zazwyczaj numery komórkowe (Mobile), w niektórych krajach również numery geograficzne lub numery krajowe, jest to zależne od kraju oraz rodzaju numeru.
W niektórych krajach wymagane są formalności, które zobaczysz po wybraniu rodzaju numeru, formalności mogą być różne w zależności od rodzaju numeru: geograficzny / komórkowy / krajowy. Uzupełnij dane abonenta zgodnie z restrykcjami, dane nie muszą być zgodne z danymi fakturowymi na koncie klienta. Do każdego zamówienia możesz wprowadzić inne dane abonenta zamawianego numeru.
Rejestracja nowego konta abonenckiego z numerem zagranicznym
Jeśli nie masz jeszcze konta w SuperVoIP, możesz je założyć, wybierając opcję „Zakładam konto z numerem zagranicznym”. Kreator rejestracji poprowadzi Cię krok po kroku przez cały proces. Pamiętaj, że numer zostanie aktywowany po pozytywnej weryfikacji konta. O każdej zmianie statusu otrzymasz powiadomienie e-mail. Upewnij się, że Twoje konto ma wystarczające środki na aktywację numeru, ponieważ numery zagraniczne nie mają bezpłatnego okresu testowego. Pierwszy okres subskrypcji wynosi 3 miesiące (chyba że podano inaczej przy zamówieniu), a po tym czasie naliczenia odbywają się miesięcznie. Podczas rejestracji możesz złożyć jedno zamówienie; jeśli potrzebujesz więcej numerów, poczekaj na weryfikację konta i dodaj nowe zamówienie.
Dane abonenta i wymagane dokumenty
Konto klienta można zarejestrować na dowolne dane, na które będziemy automatycznie wystawiać faktury, przy zamówieniu numeru z wymaganiami formalnymi należy w formularzu wprowadzić dane abonenta i potwierdzić je wgrywając skany dokumentów zgodnie z restrykcjami. Dane abonenta numeru nie muszą być zgodne z danymi do faktur na koncie klienta.
Użycie numeru do weryfikacji w innych serwisach
Jeżeli zamówiony numer ma zostać użyty do potwierdzenia rejestracji w innym serwisie zwróć uwagę, że nie mamy wpływu na fakt czy serwis (np. aukcyjny czy społecznościowy) zrealizuje połączenie lub wysyłkę SMS na zamówiony numer. Nie ponosimy odpowiedzialności za brak weryfikacji na podstawie zamówionego numeru w jakimkolwiek serwisie i nie wymieniamy z tego tytułu numerów.
Kanały przychodzące
Standardowo numer zagraniczny ma dwa przychodzące kanały głosowe, co oznacza, że jednocześnie można realizować dwa połączenia przychodzące. Dodatkowe kanały przychodzące można wykupić w Moje usługi > Usługi globalne > “Dodatkowe kanały przychodzące dla numerów zagranicznych”. Usługa działa dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie; numer najpierw korzysta z własnych kanałów, a następnie z dodatkowych wspólnych dla konta. Kanały można dokupować sukcesywnie, monitorując przekroczenie ruchu w zakładce Zdarzenia. Aktywacja usługi jest natychmiastowa.
Standardowo numer zagraniczny ma dwa przychodzące kanały głosowe, co oznacza, że jednocześnie można realizować dwa połączenia przychodzące. Dodatkowe kanały przychodzące można wykupić w Ustawienia> Ustawienia połączeń > “Dodatkowe kanały przychodzące dla numerów zagranicznych”. Usługa działa dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie; numer najpierw korzysta z własnych kanałów, a następnie z dodatkowych wspólnych dla konta. Kanały można dokupować sukcesywnie, monitorując przekroczenie ruchu w zakładce Zdarzenia. Aktywacja usługi jest natychmiastowa.
Jeżeli numer ma dwa kanały i są one zajęte to trzecie połączenie dostanie sygnał zajęty i pojawi się informacja w “Zdarzenia” że został przekroczony limit. Jeżeli na koncie zostanie dokupiony dodatkowy kanał to trzecia osoba dzwoniąca zostanie połączona do kolejki lub na stanowisko w zależności od ustawień, czwarta osoba dostanie sygnał zajęty, itd. Jeżeli numer ma obsługiwać 5 jednoczesnych połączeń należy wykupić 3 dodatkowe kanały. Inwestycja jest wspólna dla wszystkich numerów zagranicznych na koncie co oznacza, że powiększa limit połączeń na wszystkich numerach jednak jeśli jeden numer wykorzysta limit inne numery będą ograniczone ilością własnych kanałów.
Koszty połączeń i przekierowania
Nie ma opłat za połączenia przychodzące za wyjątkiem numerów toll-free oraz numerów z podaną stawką; szczegóły znajdziesz w zamówieniu. Twoja lokalizacja nie ma znaczenia dla korzystania z usługi – wystarczy dostęp do internetu. Możesz przekierować numer na inny dowolny numer stacjonarny lub komórkowy na świecie. Dzwoniący na nasz numer geograficzny zapłaci standardową stawkę swojego operatora jak za połączenie na numer stacjonarny, numery wirtualne traktowane są jak normalne numery telefoniczne. Numery niegeograficzne, krajowe oraz toll-free mogą być trudniej osiągalne z innych sieci lub całkowicie nieosiągalne z sieci zagranicznych. Obsługa SMS może być ograniczona do sieci lokalnych z kraju zamówienia.
Prezentacja numeru i połączenia wychodzące
Możesz bezpłatnie prezentować połączenia wychodzące zakupionym numerem jeżeli nie ma takich ograniczeń dla wybranego kraju / regionu. Połączenia wychodzące są płatne zgodnie z cennikiem, zakup numeru z danego kraju nie oznacza, że połączenia do tego kraju będą bezpłatne. Sprawdź stawkę połączeń wychodzących w cenniku. Zwróć uwagę, że połączenia wychodzące z prezentacją numerem spoza strefy EOG do strefy EOG są droższe.
Przekierowanie połączeń
Możesz przekierować połączenia przychodzące na dowolny numer stacjonarny lub komórkowy na świecie; takie połączenie jest płatne zgodnie z cennikiem połączeń wychodzących w zależności od sieci i kraju numeru na który przekierowujesz połączenie przychodzące. Możesz ustalić jaki numer ma się wyświetlić podczas przekierowania: numer przychodzący lub numer przekierowywany. Jeżeli przekierowujesz połączenia spoza strefy EOG i chcesz widzieć numer przychodzący włącz w zakładce “Bezpieczeństwo” zgodę na prezentację numerem kraju, który nie należy do EOG. Jeżeli przekierowujesz połączenia na numer zagraniczny sprawdź w zakładce “Bezpieczeństwo” czy są zaznaczone zgody na połączenia zagraniczne. Sprawdź stawkę połączenia przekierowanego w cenniku.
Wybór konkretnego numeru
Jeśli są dostępne numery do wyboru, zobaczysz je przed zamówieniem. Klikając „Zamawiam zwykły numer”, zamawiasz numer losowy. Możemy dostarczyć listę numerów do wyboru z niektórych krajów; usługa ta jest dodatkowo płatna w zależności od kraju i numeru.
Zarządzanie prezentacją numeru
Jeśli na koncie SIP posiadasz kilka numerów (lub konta SIP bez numerów publicznych) możesz zarządzać prezentacją wychodzącą w usłudze Zarządzanie prezentacją
Obsługa SMS – na co zwrócić uwagę?
Jeśli potrzebujesz numeru z możliwością odbierania lub wysyłania SMS-ów, zwróć uwagę na informacje dostępne po wybraniu rodzaju numeru. W uwagach znajdziesz szczegóły dotyczące obsługi wiadomości tekstowych.
Niektóre numery obsługują tylko jednokierunkowe SMS-y (przychodzące), czyli umożliwiają jedynie odbieranie wiadomości. Inne oferują pełną, dwukierunkową obsługę SMS, co oznacza możliwość zarówno odbierania, jak i wysyłania wiadomości. Funkcjonalność ta zależy od kraju oraz rodzaju numeru – zazwyczaj obsługę SMS oferują numery komórkowe (Mobile), ale w niektórych przypadkach również numery geograficzne lub krajowe.
Info:
• Możesz skojarzyć numery z dowolnymi kontami SIP, zobacz: Konta SIP a numery publiczne
Uwaga:
Nie gwarantujemy realizacji połączeń do polskich sieci z prezentacją numerem zagranicznym. Numer zagraniczny przeznaczony jest głównie do obsługi połączeń międzynarodowych, co ułatwia kontakt z klientami na rynkach zagranicznych. Jeśli potrzebujesz numer do połączeń do polskich sieci zalecamy zakup polskiego numeru stacjonarnego lub komórkowego – dostępnych w naszej sieci.
Zobacz również:
Przekierowanie połączeń
Zawarcie umowy, okres testowy
W jaki sposób mogę korzystać z telefonii VoIP?
Cennik połączeń
–
Zobacz jak kupić numer telefonu w naszym nowym panelu:
Tagi: dokumenty do numeru, jak kupić numer zagraniczny, numer angielski, numer Niemcy, numer niemiecki, numer USA, numer zagraniczny
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR jak kupić numer zagraniczny konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działają połączenia nie działa SIP nie działa telefon numer USA numer zagraniczny pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper