Aby korzystać z telefonii SuperVoIP masz do wyboru następujące sposoby:
– Telefon IP przewodowy lub bezprzewodowy jest najlepszym rozwiązaniem, podłączasz telefon do sieci LAN, np. bezpośrednio do routera z dostępem do sieci Internet. Jest bardzo prosty w użyciu, niezawodny i niezależny od komputera, ma łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji. To rozwiązanie rekomendujemy.
– Komputer lub tablet / telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SIP. Możesz zainstalować aplikację i korzystać z tego rozwiązania przez połączenie internetowe. Korzystając z aplikacji oraz dostępu mobilnego należy wziąć pod uwagę niedogodności w postaci utraty łączności oraz pakietów VoIP, które mogą być spowodowane np. specyfiką działania sieci Wi-Fi lub GSM, opóźnienie sygnału i jakość połączeń mogą się zmieniać w trakcie rozmowy zależnie od siły sygnału, przeszkód terenowych, ilości użytkowników sieci Internet korzystających z tej samej stacji bazowej lub punktu dostępu Wi-Fi. Twoje urządzenie może pracować różnie w zależności od producenta oraz infrastruktury sieci Twojego operatora (dostawcy Internetu) dlatego jeżeli zamierzasz korzystać z tego rozwiązania sugerujemy wykonać test urządzenia i aplikacji VoIP.
– Centrala IP Jeżeli posiadasz centralę IP z wbudowaną obsługą VOIP możesz zarejestrować urządzenie do naszej sieci bezpośrednio do konta SIP lub wysłać ruch przez adres IP. Dla klientów biznesowych posiadający własną centralę IP oferujemy wielokanałowe łącza SIP trunk.
– Bramka VOIP i telefon analogowy. Bramka VoIP to adapter, który podłącza się do sieci Internet, działa podobnie jak telefon IP wykorzystując telefon analogowy. Niektóre routery posiadają wbudowaną bramkę dzięki czemu można wykorzystać aparat analogowy do połączeń VoIP. Bramkę VoIP można również podłączyć jako linię miejską PSTN do centrali bez obsługi VoIP.
Info: Aby odbierać połączenia przychodzące na Twój numer publiczny w SuperVoIP możesz również przekierować je na inny dowolny numer telefonu na świecie. Połączenia przekierowane są płatne jak połączenia wychodzące zgodnie z cennikiem w zależności od kraju i sieci numeru docelowego. Zobacz więcej info > Przekierowanie połączeń
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > FAQ > Pierwsze kroki
W jaki sposób mogę korzystać z telefonii VoIP?
Aby korzystać z telefonii SuperVoIP masz do wyboru następujące sposoby:
– Telefon IP przewodowy lub bezprzewodowy jest najlepszym rozwiązaniem, podłączasz telefon do sieci LAN, np. bezpośrednio do routera z dostępem do sieci Internet. Jest bardzo prosty w użyciu, niezawodny i niezależny od komputera, ma łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji. To rozwiązanie rekomendujemy.
– Komputer lub tablet / telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SIP.
Możesz zainstalować aplikację i korzystać z tego rozwiązania przez połączenie internetowe. Korzystając z aplikacji oraz dostępu mobilnego należy wziąć pod uwagę niedogodności w postaci utraty łączności oraz pakietów VoIP, które mogą być spowodowane np. specyfiką działania sieci Wi-Fi lub GSM, opóźnienie sygnału i jakość połączeń mogą się zmieniać w trakcie rozmowy zależnie od siły sygnału, przeszkód terenowych, ilości użytkowników sieci Internet korzystających z tej samej stacji bazowej lub punktu dostępu Wi-Fi. Twoje urządzenie może pracować różnie w zależności od producenta oraz infrastruktury sieci Twojego operatora (dostawcy Internetu) dlatego jeżeli zamierzasz korzystać z tego rozwiązania sugerujemy wykonać test urządzenia i aplikacji VoIP.
– Centrala IP
Jeżeli posiadasz centralę IP z wbudowaną obsługą VOIP możesz zarejestrować urządzenie do naszej sieci bezpośrednio do konta SIP lub wysłać ruch przez adres IP. Dla klientów biznesowych posiadający własną centralę IP oferujemy wielokanałowe łącza SIP trunk.
– Bramka VOIP i telefon analogowy.
Bramka VoIP to adapter, który podłącza się do sieci Internet, działa podobnie jak telefon IP wykorzystując telefon analogowy. Niektóre routery posiadają wbudowaną bramkę dzięki czemu można wykorzystać aparat analogowy do połączeń VoIP. Bramkę VoIP można również podłączyć jako linię miejską PSTN do centrali bez obsługi VoIP.
Info:
Aby odbierać połączenia przychodzące na Twój numer publiczny w SuperVoIP możesz również przekierować je na inny dowolny numer telefonu na świecie. Połączenia przekierowane są płatne jak połączenia wychodzące zgodnie z cennikiem w zależności od kraju i sieci numeru docelowego. Zobacz więcej info > Przekierowanie połączeń
Zobacz również:
Konta SIP a numery publiczne
Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zawarcie umowy, okres testowy
Tagi: Jak korzystać z SuperVoIP
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper