Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
Aby korzystać z telefonii SuperVoIP masz do wyboru następujące sposoby:
➡️ Telefon IP przewodowy lub bezprzewodowy jest najlepszym rozwiązaniem, podłączasz telefon do sieci LAN, np. bezpośrednio do routera z dostępem do sieci Internet. Jest bardzo prosty w użyciu, niezawodny i niezależny od komputera, ma łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji. To rozwiązanie rekomendujemy.
➡️ Komputer lub tablet / telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SIP. Możesz zainstalować aplikację i korzystać z tego rozwiązania przez połączenie internetowe. Korzystając z aplikacji oraz dostępu mobilnego należy wziąć pod uwagę niedogodności w postaci utraty łączności oraz pakietów VoIP, które mogą być spowodowane np. specyfiką działania sieci Wi-Fi lub GSM, opóźnienie sygnału i jakość połączeń mogą się zmieniać w trakcie rozmowy zależnie od siły sygnału, przeszkód terenowych, ilości użytkowników sieci Internet korzystających z tej samej stacji bazowej lub punktu dostępu Wi-Fi. Twoje urządzenie może pracować różnie w zależności od producenta oraz infrastruktury sieci Twojego operatora (dostawcy Internetu) dlatego jeżeli zamierzasz korzystać z tego rozwiązania sugerujemy wykonać test urządzenia i aplikacji VoIP.
➡️ Centrala IP Jeżeli posiadasz centralę IP z wbudowaną obsługą VOIP możesz zarejestrować urządzenie do naszej sieci bezpośrednio do konta SIP lub wysłać ruch przez adres IP. Dla klientów biznesowych posiadający własną centralę IP oferujemy wielokanałowe łącza SIP trunk.
➡️ Bramka VOIP i telefon analogowy. Bramka VoIP to adapter, który podłącza się do sieci Internet, działa podobnie jak telefon IP wykorzystując telefon analogowy. Niektóre routery posiadają wbudowaną bramkę dzięki czemu można wykorzystać aparat analogowy do połączeń VoIP. Bramkę VoIP można również podłączyć jako linię miejską PSTN do centrali bez obsługi VoIP.
ℹ️ Info: Aby odbierać połączenia przychodzące na Twój numer publiczny w SuperVoIP możesz również przekierować je na inny dowolny numer telefonu na świecie. Połączenia przekierowane są płatne jak połączenia wychodzące zgodnie z cennikiem w zależności od kraju i sieci numeru docelowego. Zobacz więcej Przekierowanie połączeń
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > FAQ > Pierwsze kroki
W jaki sposób mogę korzystać z telefonii VoIP?
Aby korzystać z telefonii SuperVoIP masz do wyboru następujące sposoby:
➡️ Telefon IP przewodowy lub bezprzewodowy jest najlepszym rozwiązaniem, podłączasz telefon do sieci LAN, np. bezpośrednio do routera z dostępem do sieci Internet. Jest bardzo prosty w użyciu, niezawodny i niezależny od komputera, ma łatwy dostęp do zaawansowanych funkcji. To rozwiązanie rekomendujemy.
➡️ Komputer lub tablet / telefon komórkowy z zainstalowaną aplikacją SIP.
Możesz zainstalować aplikację i korzystać z tego rozwiązania przez połączenie internetowe. Korzystając z aplikacji oraz dostępu mobilnego należy wziąć pod uwagę niedogodności w postaci utraty łączności oraz pakietów VoIP, które mogą być spowodowane np. specyfiką działania sieci Wi-Fi lub GSM, opóźnienie sygnału i jakość połączeń mogą się zmieniać w trakcie rozmowy zależnie od siły sygnału, przeszkód terenowych, ilości użytkowników sieci Internet korzystających z tej samej stacji bazowej lub punktu dostępu Wi-Fi. Twoje urządzenie może pracować różnie w zależności od producenta oraz infrastruktury sieci Twojego operatora (dostawcy Internetu) dlatego jeżeli zamierzasz korzystać z tego rozwiązania sugerujemy wykonać test urządzenia i aplikacji VoIP.
➡️ Centrala IP
Jeżeli posiadasz centralę IP z wbudowaną obsługą VOIP możesz zarejestrować urządzenie do naszej sieci bezpośrednio do konta SIP lub wysłać ruch przez adres IP. Dla klientów biznesowych posiadający własną centralę IP oferujemy wielokanałowe łącza SIP trunk.
➡️ Bramka VOIP i telefon analogowy.
Bramka VoIP to adapter, który podłącza się do sieci Internet, działa podobnie jak telefon IP wykorzystując telefon analogowy. Niektóre routery posiadają wbudowaną bramkę dzięki czemu można wykorzystać aparat analogowy do połączeń VoIP. Bramkę VoIP można również podłączyć jako linię miejską PSTN do centrali bez obsługi VoIP.
ℹ️ Info:
Przekierowanie połączeń
Aby odbierać połączenia przychodzące na Twój numer publiczny w SuperVoIP możesz również przekierować je na inny dowolny numer telefonu na świecie. Połączenia przekierowane są płatne jak połączenia wychodzące zgodnie z cennikiem w zależności od kraju i sieci numeru docelowego. Zobacz więcej
Zobacz również:
Konta SIP a numery publiczne
Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zawarcie umowy, okres testowy
Tagi: Jak korzystać z SuperVoIP
API Asterisk Asterisk SIP trunk chcę przenieść kilka numerów grandstream UCM hasło do konta SIP hasło do panelu hasło sip IVR jak dzwonić Jak korzystać z SuperVoIP jak kupić numer jak wybieramy numer telefonu jak wybrać numer konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP logowanie do panelu MicroSIP nagrywanie połączeń numer stacjonarny numer zagraniczny okres testowy poczta głosowa przeniesienie numeru przeniesienie numeru z Orange przenieść numer do supervoip przenieść numery do supervoip przenieść numery z innej platformy do supervoip regulamin rejestracja rozmów rozliczenia scenariusz IVR SIP trunk siptrunk SuperSIP umowa webhook Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana hasła SIP zoiper