Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Baza wiedzy SuperVoIP.pl > FAQ > Pierwsze kroki

Jak przenieść numer do SuperVoIP

Przeniesienie numeru inicjuje się samodzielnie wybierając na koncie SIP “dodaj numer”mceclip0.png  > “od innego operatora” mceclip1.png W formularzu należy wpisać przenoszony numer, wybrać nazwę operatora i tryb przeniesienia. Można wpisać więcej jak jeden numer, w przypadku kilku numerów jeśli dotychczasowy operator fakturuje je osobno najlepiej utworzyć kilka wniosków zgodnie z fakturami lub specyfikacją usług obecnego operatora. Jeżeli numer ma przypisane dodatkowe numery DDI (w usłudze ISDN) na wniosku umieść wszystkie numery, jeśli nie używasz części numerów z przypisanego zakresu uwzględnij je we wniosku – po przeniesieniu będziesz mógł je usunąć.

Uzupełniony wniosek zapisze się jako oświadczenie przy zamówieniu przeniesienia, pobierz je klikając w ikonę: mceclip3.png po podpisaniu wgraj skan lub zdjęcie tego dokumentu klikając Załącz:mceclip2.png

➡️ Wybierając tryb przeniesienia z zachowaniem okresu wypowiedzenia operator wyznacza datę przeniesienia (zazwyczaj na koniec kolejnego okresu rozliczeniowego).
➡️ Wybierając tryb bez zachowania okresu wypowiedzenia numer zostaje przeniesiony w wybranym dniu we wniosku – operator może fakturować nadal usługę za okres wypowiedzenia zgodnie ze swoim regulaminem.

⚠️ W momencie składania wniosku nie wypowiadaj umowy z operatorem – zrobimy to w Twoim imieniu na podstawie upoważnienia dołączonego we wniosku. Po przeniesieniu sprawdź czy Twoja umowa została prawidłowo rozwiązania.

🔄 Przeniesienie numeru odbywa się pomiędzy godziną 1:00 a 6:00 w nocy zgodnie z wyznaczoną datą przeniesienia – numer jest aktywny natychmiast po przeniesieniu. Jeżeli przeniosłeś numer komórkowy zostanie on odpięty od karty SIM i przeniesiony do technologii VoIP. Obsługa wiadomości SMS potrwa kilka dni roboczych, zazwyczaj do 3 dni, w tym czasie funkcjonalność SMS będzie niedostępna lub ograniczona.

⚠️ Pamiętaj, że Twoje urządzenie końcowe wymagać będzie przekonfigurowania na nowe dane. Jeżeli Twoje urządzenie nie obsługuje telefonii VoIP utracisz możliwość realizacji połączeń dlatego sprawdź wcześniej czy posiadasz odpowiednie możliwości techniczne.

📌 Numer możesz w dowolnym momencie przenieść ponownie do operatora macierzystego lub innego dowolnego operatora posiadającego takie możliwości techniczne. W tym celu kontaktuj się bezpośrednio z operatorem biorcą.

➡️ Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta użytkownika w naszej sieci proces przeniesienia numeru możesz rozpocząć podczas rejestracji konta wybierając opcję “Przenoszę numer do sieci SuperVoIP”, kreator poprowadzi Cię kolejno w każdym kroku.

Wniosek o przeniesienie wysłany zostanie po pozytywnej weryfikacji konta, po każdej zmianie statusu otrzymasz automatycznie powiadomienie na adres e-mail.

ℹ️ Info:
• 
Jeżeli we wniosku w polu Obecny operator nie znajdujesz operatora obsługującego numer wybierz Inny i uzupełnij pole danymi zgodnymi z wystawcą faktury lub umową o świadczenie usług.
Wniosek online dotyczy numerów polskich, jeżeli chcesz przenieść numer zagraniczny wyślij zgłoszenie.

⚠️ Ważne:
• Dane abonenta na które zarejestrowany jest numer muszą być zgodne z danymi na wniosku, inaczej operator odrzuci wniosek. Jeżeli nie jesteś pewny danych, zweryfikuj je u operatora obsługującego numer.
• Jeżeli przenosisz nieużywany numer komórkowy włóż kartę SIM do telefonu i aktywuj zgodnie z instrukcją operatora. Przed złożeniem wniosku o przeniesienie sprawdź czy numer jest aktywny wykonując np. dowolne połączenie.

🔗 Zobacz również:
Zawarcie umowy, okres testowy

_
📺 Zobacz instrukcję jak przenieść numer do SuperVoIP w naszym nowym panelu ▶️