Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
W ustawieniach możesz: – zdefiniować numer z dostępnych na koncie klienta dla prezentacji połączeń wychodzących – włączyć dynamiczną zmianę prezentacji numeru w zależności czy połączenie realizowane jest do Polski czy za granicę – zdefiniować numer nadawcy wiadomości SMS wysyłanych przez konto SIP
Instalacja i konfiguracja usługi: Przejdź do usługi “Zarządzanie prezentacją” pod belką Usługi globalne i kliknij ikonę koła zębatego obok nazwy usługi. Jeżeli nie ma jeszcze na Twoim koncie usługi – rozwiń listę wyboru usług globalnych i dodaj usługę.
Skonfiguruj prezentację połączeń wychodzących dla każdego konta SIP.
Zaznacz checbox “prezentacja włączona” i wybierz z listy numer do prezentacji połączeń wychodzących.
Aby zarządzać prezentacją połączeń oraz nazwą / numerem nadawcy SMS kliknij w zakładce Wirtualna Centrala > Stanowiska:
Po wejściu w edycję stanowiska – kliknij w ikonę koła zębatego przy numerze konta SIP. W sekcji “Ustawienia prezentacji” przesuń suwak na Tak w wierszu “Prezentacja dla połączeń wychodzących” i wybierz z listy numer do prezentacji połączeń wychodzących.
W wierszu “Nadawca SMS (wysyłany przez SIP)” wybierz z listy nazwę / numer nadawcy SMS. Własną nazwę nadawcy SMS dodasz w Usłudze SMS
• “Zmieniaj numer dynamicznie” pozwala na automatyczną zmianę prezentacji podczas wykonywania połączeń w różnych kierunkach: do Polski, w obszarze EOG, poza obszar EOG.
• “Podstaw ten numer dla połączeń przekierowanych i transferowanych” dotyczy wszystkich połączeń, w tym połączeń przekierowanych oraz transferowanych na numer zewnętrzny. Aktywowanie funkcji poprzez zaznaczenie pola wyboru powoduje dla połączeń przekierowanych zmianę prezentacji na numerze docelowym, zastępując numer przychodzący numerem ustawionym w usłudze. Dzięki temu można odróżnić, czy połączenie przychodzące na numer docelowy pochodzi z naszej usługi.
• Jeśli wysyłasz wiadomości SMS przez konto SIP, np. z urządzenia SIP z obsługą SMS możesz określić dla każdego konta SIP numer lub nazwę nadawcy SMS.
Porada: Jeśli posiadasz numer zagraniczny spoza strefy EOG, np. numer z USA dzięki prezentacji dynamicznej unikniesz zwiększonych opłat podczas wykonywania połączeń w strefie EOG, np. do Polski.
Info: • Możesz zarządzać prezentacją aktywnymi numerami na koncie, jeżeli numer jest w trakcie aktywacji lub przeniesienia poczekaj na jego aktywację.
Porada: W usłudze zarządzasz Caller ID – numerem telefonu nadawcy, który wyświetli się na urządzeniu odbiorcy, jeżeli chcesz aby wyświetlała się nazwa Twojej firmy skojarzona z numerem zwróć się bezpośrednio do usługodawcy Google. Aplikacje wbudowane w telefonach komórkowych automatycznie wyszukują numery skojarzone w wizytówce Google “Moja Firma”, mapach Google oraz innych usługach np. “Miejsca” w zależności od urządzenia. Twój numer może również dodatkowo zostać oznaczany przez społeczność (po każdym połączeniu) np. jako spam co spowoduje zablokowanie Twoich połączeń dla innych użytkowników korzystających z wbudowanych w urządzeniu dodatkowych funkcji, np. “Smart Call” lub “Identyfikacja rozmówcy i z ochrony przed spamem”, więcej info w artykule Google tutaj
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > Wirtualna Centrala
Zarządzanie prezentacją
W ustawieniach możesz:
– zdefiniować numer z dostępnych na koncie klienta dla prezentacji połączeń wychodzących
– włączyć dynamiczną zmianę prezentacji numeru w zależności czy połączenie realizowane jest do Polski czy za granicę
– zdefiniować numer nadawcy wiadomości SMS wysyłanych przez konto SIP
Instalacja i konfiguracja usługi:


Przejdź do usługi “Zarządzanie prezentacją” pod belką Usługi globalne i kliknij ikonę koła zębatego obok nazwy usługi. Jeżeli nie ma jeszcze na Twoim koncie usługi – rozwiń listę wyboru usług globalnych i dodaj usługę.
Skonfiguruj prezentację połączeń wychodzących dla każdego konta SIP.
Zaznacz checbox “prezentacja włączona” i wybierz z listy numer do prezentacji połączeń wychodzących.
Aby zarządzać prezentacją połączeń oraz nazwą / numerem nadawcy SMS kliknij w zakładce Wirtualna Centrala > Stanowiska:
Po wejściu w edycję stanowiska – kliknij w ikonę koła zębatego przy numerze konta SIP. W sekcji “Ustawienia prezentacji” przesuń suwak na Tak w wierszu “Prezentacja dla połączeń wychodzących” i wybierz z listy numer do prezentacji połączeń wychodzących.
W wierszu “Nadawca SMS (wysyłany przez SIP)” wybierz z listy nazwę / numer nadawcy SMS. Własną nazwę nadawcy SMS dodasz w Usłudze SMS
• “Zmieniaj numer dynamicznie” pozwala na automatyczną zmianę prezentacji podczas wykonywania połączeń w różnych kierunkach: do Polski, w obszarze EOG, poza obszar EOG.
• “Podstaw ten numer dla połączeń przekierowanych i transferowanych” dotyczy wszystkich połączeń, w tym połączeń przekierowanych oraz transferowanych na numer zewnętrzny. Aktywowanie funkcji poprzez zaznaczenie pola wyboru powoduje dla połączeń przekierowanych zmianę prezentacji na numerze docelowym, zastępując numer przychodzący numerem ustawionym w usłudze. Dzięki temu można odróżnić, czy połączenie przychodzące na numer docelowy pochodzi z naszej usługi.
• Jeśli wysyłasz wiadomości SMS przez konto SIP, np. z urządzenia SIP z obsługą SMS możesz określić dla każdego konta SIP numer lub nazwę nadawcy SMS.
Porada:
Jeśli posiadasz numer zagraniczny spoza strefy EOG, np. numer z USA dzięki prezentacji dynamicznej unikniesz zwiększonych opłat podczas wykonywania połączeń w strefie EOG, np. do Polski.
Info:
• Możesz zarządzać prezentacją aktywnymi numerami na koncie, jeżeli numer jest w trakcie aktywacji lub przeniesienia poczekaj na jego aktywację.
Porada:
W usłudze zarządzasz Caller ID – numerem telefonu nadawcy, który wyświetli się na urządzeniu odbiorcy, jeżeli chcesz aby wyświetlała się nazwa Twojej firmy skojarzona z numerem zwróć się bezpośrednio do usługodawcy Google. Aplikacje wbudowane w telefonach komórkowych automatycznie wyszukują numery skojarzone w wizytówce Google “Moja Firma”, mapach Google oraz innych usługach np. “Miejsca” w zależności od urządzenia. Twój numer może również dodatkowo zostać oznaczany przez społeczność (po każdym połączeniu) np. jako spam co spowoduje zablokowanie Twoich połączeń dla innych użytkowników korzystających z wbudowanych w urządzeniu dodatkowych funkcji, np. “Smart Call” lub “Identyfikacja rozmówcy i z ochrony przed spamem”, więcej info w artykule Google tutaj
Zobacz również:
Usługa SMS
Tagi: caller ID, CLI, numer nadawcy SMS, numer telefonu nadawcy, prezentacja numeru, zarządzanie prezentacją, zmiana prezentacji numeru, zmienić prezentację numerem wychodzącym
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR jak kupić numer zagraniczny konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działają połączenia nie działa SIP nie działa telefon numer USA numer zagraniczny pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper