Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.
Głuche, złośliwe połączenia z dziwnych np. dwucyfrowych numerów są bezpośrednimi połączeniami IP inicjowanymi i wysyłanymi bezpośrednio do urządzenia z pominięciem naszej sieci. Jest to spam a atak skupia się na punkcie końcowym (urządzeniu) podłączonym do sieci Internet.
Zablokuj bezpośrednie połączenia IP:
W urządzeniach Grandstream: Accept Incoming SIP from Proxy Only: YES Disalbe Direct IP call: YES (Account X → SIP Settings → Security Settings)
W urządzeniach Yealink: Allow IP call: NO Accept SIP trust server only: Enabled (Features → General Information)
W urządzeniach Huawei: Allows IP calls: Disable (System Settings → Conference → General Settings)
Lub skonfiguruj router tak aby urządzenie było za NAT-em. Upewnij się jednocześnie, że port SIP nie jest wystawiony na zewnątrz, co ograniczy możliwość zestawienia połączeń bezpośrednio na urządzenie z internetu.
Jeżeli korzystasz z innego urządzenia VoIP sprawdź w instrukcji w jaki sposób zablokować bezpośrednie połączenia IP. Jeżeli jesteś użytkownikiem aplikacji (softphona) zwróć się do producenta aplikacji z prośbą o informację odnośnie zabezpieczeń. Aplikacje VoIP pracują na komputerach PC / PDA oraz telefonach komórkowych i są podatne na ataki, np. próby zainfekowania urządzenia za pośrednictwem aplikacji telefonicznych VoIP. Do korzystania z naszych usług rekomendujemy dedykowane telefony IP.
Uwaga: • opisane połączenia mogą mieć dowolnie podstawiony numer publiczny, np. zagraniczny lub 9-cyfrowy z polskiej numeracji, • mogą też nie być “głuche” – mogą pochodzić od botów marketingowych lub robocall, zawierać treść marketingową lub próbę rozmowy – mechanizm zestawienia połączenia jest ten sam.
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne
Dostaję głuche połączenia z dziwnych numerów
Głuche, złośliwe połączenia z dziwnych np. dwucyfrowych numerów są bezpośrednimi połączeniami IP inicjowanymi i wysyłanymi bezpośrednio do urządzenia z pominięciem naszej sieci. Jest to spam a atak skupia się na punkcie końcowym (urządzeniu) podłączonym do sieci Internet.
Zablokuj bezpośrednie połączenia IP:
W urządzeniach Grandstream:
Accept Incoming SIP from Proxy Only: YES
Disalbe Direct IP call: YES
(Account X → SIP Settings → Security Settings)
W urządzeniach Yealink:
Allow IP call: NO
Accept SIP trust server only: Enabled
(Features → General Information)
W urządzeniach Huawei:
Allows IP calls: Disable
(System Settings → Conference → General Settings)
Lub skonfiguruj router tak aby urządzenie było za NAT-em. Upewnij się jednocześnie, że port SIP nie jest wystawiony na zewnątrz, co ograniczy możliwość zestawienia połączeń bezpośrednio na urządzenie z internetu.
Jeżeli korzystasz z innego urządzenia VoIP sprawdź w instrukcji w jaki sposób zablokować bezpośrednie połączenia IP. Jeżeli jesteś użytkownikiem aplikacji (softphona) zwróć się do producenta aplikacji z prośbą o informację odnośnie zabezpieczeń. Aplikacje VoIP pracują na komputerach PC / PDA oraz telefonach komórkowych i są podatne na ataki, np. próby zainfekowania urządzenia za pośrednictwem aplikacji telefonicznych VoIP. Do korzystania z naszych usług rekomendujemy dedykowane telefony IP.
Uwaga:
• opisane połączenia mogą mieć dowolnie podstawiony numer publiczny, np. zagraniczny lub 9-cyfrowy z polskiej numeracji,
• mogą też nie być “głuche” – mogą pochodzić od botów marketingowych lub robocall, zawierać treść marketingową lub próbę rozmowy – mechanizm zestawienia połączenia jest ten sam.
Tagi: Direct IP call, dziwne połączenia, głuche połączenia, robocall, spam, złośliwe połączenia
aktywacja konta API Asterisk Asterisk SIP trunk cesja cesja konta doładowania konta doładować konto grandstream UCM hasło do konta SIP hasło sip IVR jak kupić numer zagraniczny jak naliczane są opłaty konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP MicroSIP nagrywanie połączeń numer angielski numer zagraniczny odbieranie wiadomości SMS poczta głosowa problemy z jakością regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk siptrunk SuperSIP umowa webhook weryfikacja weryfikacja konta weryfikacje Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zasilenia konta zasilić konto zmiana danych zmiana hasła SIP zoiper