Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne

Dostaję głuche połączenia z dziwnych numerów

Głuche, złośliwe połączenia z dziwnych np. dwucyfrowych numerów są bezpośrednimi połączeniami IP inicjowanymi i wysyłanymi bezpośrednio do urządzenia z pominięciem naszej sieci. Jest to spam a atak skupia się na punkcie końcowym (urządzeniu) podłączonym do sieci Internet.

Zablokuj bezpośrednie połączenia IP:

W urządzeniach Grandstream:
Accept Incoming SIP from Proxy Only: YES
Disalbe Direct IP call: YES
(Account X → SIP Settings → Security Settings)

W urządzeniach Yealink:
Allow IP call: NO
Accept SIP trust server only: Enabled
(Features → General Information)

W urządzeniach Huawei:
Allows IP calls: Disable
(System Settings → Conference → General Settings)

Lub skonfiguruj router tak aby urządzenie było za NAT-em. Upewnij się jednocześnie, że port SIP nie jest wystawiony na zewnątrz, co ograniczy możliwość zestawienia połączeń bezpośrednio na urządzenie z internetu.

Jeżeli korzystasz z innego urządzenia VoIP sprawdź w instrukcji w jaki sposób zablokować bezpośrednie połączenia IP. Jeżeli jesteś użytkownikiem aplikacji (softphona) zwróć się do producenta aplikacji z prośbą o informację odnośnie zabezpieczeń. Aplikacje VoIP pracują na komputerach PC / PDA oraz telefonach komórkowych i są podatne na ataki, np. próby zainfekowania urządzenia za pośrednictwem aplikacji telefonicznych VoIP. Do korzystania z naszych usług rekomendujemy dedykowane telefony IP.

Uwaga:
• opisane połączenia mogą mieć dowolnie podstawiony numer publiczny, np. zagraniczny lub 9-cyfrowy z polskiej numeracji,
• mogą też nie być “głuche” – mogą pochodzić od botów marketingowych lub robocall, zawierać treść marketingową lub próbę rozmowy – mechanizm zestawienia połączenia jest ten sam.