Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Ustawienia umożliwiają:

– zdefiniowanie grup dla połączeń wychodzących,
– godziny w jakich mogą być wykonywane połączenia,
– ograniczenie możliwości wykonywania i rejestracji kont SIP z konkretnych adresów IP,
– powiadomienie o niedostępności numeru,
– definiowanie czarnej listy numerów, nadawców SMS

• Blokowanie / odblokowywanie połączeń wychodzących

Kliknij w Moje konto w zakładkę “Bezpieczeństwo”

Przejdź do sekcji > Połączenia wychodzące:

Zaznaczając pole wyboru odblokowujesz możliwość wykonywania połączeń wychodzących na konkretną grupę.

W kolumnie “Maksymalny koszt za minutę połączenia…” możesz ustalić blokadę z numerami dla których stawka za jedną minutę wynosi powyżej ustalonej kwoty, np. 1 PLN. Brak cyfry oznacza brak limitu.

Możesz dodatkowo ograniczyć możliwość wykonywania połączeń tylko z konkretnego adresu IP.

Zezwolenie na wybieranie połączeń zagranicznych bez 00 powoduje automatyczne kierowanie ruchu zagranicznego dla wszystkich wybieranych numerów dłuższych niż 9 cyfr. Używaj tej funkcji rozważnie.

W ostatniej kolumnie możesz zezwolić na prezentację numerem kraju, który nie należy do EOG dla połączeń do kraju z obszaru EOG, np. Polski. Funkcja ta jest przydatna w przypadku posiadania numeru spoza obszaru EOG, np. USA.

• Monitorowanie dostępności numeru

Może zdarzyć, że Twój router lub telefon zawiesi się i przestanie przepuszczać połączenia SIP, w takiej sytuacji, jeśli ktoś zadzwoni na Twój numer, a jest on niedostępny, system wyśle Ci wiadomość z informacją o próbie połączenia na niedostępny numer.

Przejdź do sekcji > Monitorowanie numerów

• Ograniczenie czasu połączeń wychodzących

Możesz określić maksymalną długość połączenia wychodzącego oraz ograniczyć dni i godziny w jakich będą realizowane połączenia wychodzące.

Przejdź do sekcji > Ograniczanie czasu połączeń

• Czarna lista numerów

Aby zdefiniować numery, które mają być zablokowane wybierz “Czarna lista numerów przychodzących i wychodzących”.

Możesz zdefiniować konkretne numery dla połączeń przychodzących oraz wychodzących oraz dodać opis. Możesz również blokować zakresy numerów rozpoczynających się od ciągu cyfr. 


• Blokady wiadomości SMS

Możesz zablokować globalnie wszystkie przychodzące wiadomości SMS (dla wszystkich numerów z obsługą SMS) – przesuń suwak w prawo aby włączyć blokadę.

Jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS na poszczególnych numerach wyłącz blokadę globalną i kliknij w “konfiguruj numer” przy numerze telefonu z obsługą SMS – odznacz checboxy w sekcji “Przekieruj przychodzące wiadomości SMS”, konfigurację zobacz tutaj

Czarna lista nadawców SMS
Jeżeli nie chcesz przyjmować wiadomości SMS od indywidualnych nadawców dodaj ich numery lub nazwy do czarnej listy.

Zobacz również:
Przekierowanie SMS


Zobacz ustawienia zakładki bezpieczeństwo w naszym nowym panelu: