1. z klawiatury telefonu podłączonego do bramki wybierz **** następnie 110# i odsłuchaj adres IP bramki 2. zaloguj się do konfiguratora bramki wpisując w przeglądarce komputera podłączonego do tego samego rutera adres IP bramki i naciśnij ENTER 3. Wpisz w user: admin , hasło: admin 4. Na pierwszym ekranie uzupełnij następujące parametry w Line1
Proxy: sip.supervoip.pl
Display Name/Name: Dowolna nazwa
User ID: login SIP widoczny w panelu supervoip.pl w zakładce moje konto / usługi, jest nim 7 cyfrowy numer konta SIP zaczynający się od 12XXXXX
Password: hasło konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji, można je zmienić w panelu klienta. Hasło do konta SIP jest inne niż hasło do logowania do panelu. 5. Po wpisaniu parametrów kliknij na dole przycisk SUBMIT.
Bramka zrestartuje się i powinna zapalić się kontrolka Line1 co oznacza, że jest poprawnie zalogowana do sieci.
6. Następnie kliknij na zakładkę Voice następnie Line1 i ustaw:
NAT Mapping Enable: Yes
NAT Keep Alive Enable: Yes
Uwaga: w modelu SPA122 wyposażonym w router dostęp przez www do panelu administracyjnego może być ograniczony przez port ETHERNET
Aby uzyskać dostęp do bramki podłącz kablem LAN komputer, który użyjesz do konfiguracji z portem ETHERNET (żółty kolor na urządzeniu), w pasku adresu przeglądarki komputera wprowadź domyślny adres IP bramki 192.168.15.1 i naciśnij ENTER, powinieneś uzyskać dostęp do konfiguratora www urządzenia.
Reset urządzenia do ustawień fabrycznych:
Z klawiatury telefonu podłączonego do bramki wybierz **** następnie 73738#
Po wybraniu kodu potwierdź realizację wybierając na klawiaturze telefonu cyfrę 1, komunikat głosowy “Option successful” potwierdzi reset, odłoż słuchawkę, urządzenie zostanie automatycznie zrestartowane, wszystkie ustawienia sieciowe i VoIP oraz hasła zostaną utracone.
Ważne: Zalecaną przeglądarką do konfiguracji bramki jest Google Chrome
Jeżeli bramka nie przesyła prezentacji numeru przychodzącego przejdź do zakładki Administration > Firmware Upgrade i zaktualizuj oprogramowaniepobierz firmware
Zgodnie z dialplanem podczas wybierania numeru bramka czeka na 10 sek. i dopiero wysyła żądanie do operatora, jeżeli chcesz przyspieszyć wybieranie numeru użyj # po wyborze numeru, np. 612504000#
Możesz również podmienić dialplan na poniższy: (*xxS0|#xxS0|[1-9]xxxxxxxxS0|00[1-9]xxxxxxxxx.S3|112S0|9[8-9]xS1)
Jeżeli wykonujesz połączenia na numerację AUS – skrócone numery informacyjne, 5 cyfr z zakresu 19000-19999 (np. taxi 19123), numer należy poprzedzić prefiksem miasta – zamień 22 na prefiks swojej strefy numeracyjnej i użyj poniższego dialplanu:
(*xxS0|#xxS0|[1-9]xxxxxxxxS0|00[1-9]xxxxxxxxx.S3|112S0|9[8-9]xS1|<:22>190xxS1)
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja urządzeń > Bramki VoIP
Cisco SPA112, SPA122
1. z klawiatury telefonu podłączonego do bramki wybierz **** następnie 110# i odsłuchaj adres IP bramki
2. zaloguj się do konfiguratora bramki wpisując w przeglądarce komputera podłączonego do tego samego rutera adres IP bramki i naciśnij ENTER
3. Wpisz w user: admin , hasło: admin
4. Na pierwszym ekranie uzupełnij następujące parametry w Line1
Proxy: sip.supervoip.pl
Display Name/Name: Dowolna nazwa
User ID: login SIP widoczny w panelu supervoip.pl w zakładce moje konto / usługi, jest nim 7 cyfrowy numer konta SIP zaczynający się od 12XXXXX
Password: hasło konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji, można je zmienić w panelu klienta. Hasło do konta SIP jest inne niż hasło do logowania do panelu.
5. Po wpisaniu parametrów kliknij na dole przycisk SUBMIT.
Bramka zrestartuje się i powinna zapalić się kontrolka Line1 co oznacza, że jest poprawnie zalogowana do sieci.
6. Następnie kliknij na zakładkę Voice następnie Line1 i ustaw:
NAT Mapping Enable: Yes
NAT Keep Alive Enable: Yes
Uwaga: w modelu SPA122 wyposażonym w router dostęp przez www do panelu administracyjnego może być ograniczony przez port ETHERNET
Aby uzyskać dostęp do bramki podłącz kablem LAN komputer, który użyjesz do konfiguracji z portem ETHERNET (żółty kolor na urządzeniu), w pasku adresu przeglądarki komputera wprowadź domyślny adres IP bramki 192.168.15.1 i naciśnij ENTER, powinieneś uzyskać dostęp do konfiguratora www urządzenia.
Reset urządzenia do ustawień fabrycznych:
Z klawiatury telefonu podłączonego do bramki wybierz **** następnie 73738#
Po wybraniu kodu potwierdź realizację wybierając na klawiaturze telefonu cyfrę 1, komunikat głosowy “Option successful” potwierdzi reset, odłoż słuchawkę, urządzenie zostanie automatycznie zrestartowane, wszystkie ustawienia sieciowe i VoIP oraz hasła zostaną utracone.
Ważne: Zalecaną przeglądarką do konfiguracji bramki jest Google Chrome
Jeżeli bramka nie przesyła prezentacji numeru przychodzącego przejdź do zakładki Administration > Firmware Upgrade i zaktualizuj oprogramowanie pobierz firmware
Zgodnie z dialplanem podczas wybierania numeru bramka czeka na 10 sek. i dopiero wysyła żądanie do operatora, jeżeli chcesz przyspieszyć wybieranie numeru użyj # po wyborze numeru, np. 612504000#
Możesz również podmienić dialplan na poniższy:
(*xxS0|#xxS0|[1-9]xxxxxxxxS0|00[1-9]xxxxxxxxx.S3|112S0|9[8-9]xS1)
Jeżeli wykonujesz połączenia na numerację AUS – skrócone numery informacyjne, 5 cyfr z zakresu 19000-19999 (np. taxi 19123), numer należy poprzedzić prefiksem miasta – zamień 22 na prefiks swojej strefy numeracyjnej i użyj poniższego dialplanu:
(*xxS0|#xxS0|[1-9]xxxxxxxxS0|00[1-9]xxxxxxxxx.S3|112S0|9[8-9]xS1|<:22>190xxS1)
Tagi: Cisco SPA112, Cisco SPA122, dialplan Cisco
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper