Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Informacje techniczne

Kiedy potrzebuję SIP trunk?

📡 Co to jest SIP trunk?

SIP trunk to specjalny typ wielokanałowego łącza, który pozwala podłączyć Twoją centralę telefoniczną IP-PBX do SuperVoIP.

❓Kiedy potrzebujesz SIP trunk?

🏢 Masz własną centralę telefoniczną IP

Niezależnie czy to centrala sprzętowa VoIP (np. Panasonic, Siemens), czy system w chmurze (np. 3CX, FreePBX, Asterisk) SIP trunk pozwala połączyć ją z SuperVoIP.

❓ Kiedy NIE potrzebujesz SIP trunk?

SIP Trunk nie jest konieczny, jeśli nie masz własnej centrali i potrzebujesz kompleksowe rozwiązanie mceclip0.png wybierz pakiet Wirtualnej Centrali

👤👤👤 Potrzebujesz wiele stanowisk

Jeśli Twoja firma odbiera dużo połączeń lub wykonuje je równocześnie z różnych działów – pakiet Wirtualnej Centrali daje elastyczność i skalowalność.

☎️ Posiadasz wiele numerów publicznych

Jeśli masz wiele numerów i chcesz zachować kontrolę nad ruchem telefonicznym Wirtualna Centrala daje wiele możliwości konfiguracji połączeń niezależnie od ilości stanowisk.

🌍 Obsługujesz wiele lokalizacji

Masz kilka oddziałów? Wirtualna Centrala pozwala zarządzać wieloma stanowiskami, nawet jeśli są w różnych lokalizacjach.


🔹 Jeśli nie jesteś klientem SuperVoIP:
• Jeżeli rejestrujesz konto w SuperVoIP i posiadasz własną centralę IP:
mceclip0.png wybierz Pakiet SIP trunk zawierający 10 lub więcej kanałów wychodzących.
• Jeżeli posiadasz dwie lub trzy własne centrale IP:
mceclip0.png wybierz Pakiet SIP trunk zawierający 2 lub 3 konta SIP oraz 20 lub 50 kanałów wychodzących.

🔸 Jeśli masz aktywne konto w SuperVoIP:
• Jeżeli posiadasz na jednym koncie SIP więcej jak jeden numer publiczny a Twoje urządzenie obsługuje SIP trunk – możesz dodać usługę SIP trunk:
mceclip0.png zobacz jak dodać i skonfigurować SIP trunk.
Konto SIP posiada domyślnie jeden kanał wychodzący, ilość kanałów możesz zwiększyć:
mceclip0.png zobacz ile rozmów mogę prowadzić jednocześnie.
• Usługę SIP trunk w pakiecie (od 10 kanałów wychodzących) można również dodać na aktywnym koncie – o ile nie jest używany pakiet Wirtualnej Centrali.

Porady:
• Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer a Twoja centrala obsługuje SIP trunk – nie potrzebujesz usługi SIP trunk. Zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP
• Możesz korzystać równocześnie z naszej Wirtualnej Centrali oraz własnej centrali IP:
➤ Dodaj do konta usługę globalną SIP trunk
➤ Ustaw tryb „Włączony SIP trunk” na koncie SIP podłączonym do własnej centrali (lub kilku kontach podłączonych do kilku central IP).
➤ Na kontach SIP obsługiwanych przez Wirtualną Centralę SuperVoIP ustaw tryb „Wyłączony SIP trunk” w konfiguracji SIP trunk.

Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
Ile rozmów mogę prowadzić na jednym koncie SIP lub numerze
Konta SIP a numery publiczne