Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Techniczne > Problemy techniczne

Moje urządzenie SIP przestało działać

Jeżeli Twoje urządzenie wcześniej pracowało poprawnie jednak wylogowało się (i nie chce zalogować się ponownie) lub w panelu widać zieloną ikonę ale urządzenie nie działa prawidłowo, np. nie dochodzą do niego połączenia przychodzące lub zgłasza błąd rejestracji SIP:

– sprawdź czy masz dostęp do sieci Internet i czy inne urządzenie ma połączenie z siecią lokalną
– jeżeli na urządzeniu nie widać żadnej aktywności (nie świecą się diody) sprawdź kable i zasilanie
– wyłącz urządzenie oraz router / modem, odczekaj 10 sekund, włącz ponownie i odczekaj kilka minut
– sprawdź inny punkt dostępu:
• zmień gniazdo LAN w sieci lokalnej lub routerze
• jeśli używasz aplikacji na telefonie komórkowym wyłącz Wi-Fi, włącz dane komórkowe lub odwrotnie
• jeśli używasz aplikacji na laptopie przez WiFi podłącz kabel LAN

Jeśli urządzenie nadal nie loguje się (lub problem zdarza się często):
– zmień w jego konfiguracji (urządzenia SIP lub aplikacji):
• typ transportu z UDP na TCP lub TLS
• port SIP z 5060 na 5090
– upewnij się, że na routerze są wyłączone opcje:
• SIP ALG oraz UPnP
• zmniejsz poziom zabezpieczeń (firewall)

Ważne:
Nie wykonuj wszystkich zaleceń naraz, zazwyczaj pomaga restart i/lub zmiana transportu na TCP i/lub wyłączenie funkcji SIP ALG na routerze, po każdej zmianie ponownie zrestartuj urządzenie i odczekaj kilka minut aż spróbuje nawiązać połączenie. Nie zmieniaj hasła SIP na koncie, jeżeli urządzenie wcześniej pracowało prawidłowo hasło nie zmieniło się samoczynnie – historię rejestracji SIP zobaczysz w panelu w Moje konto > Rejestracje SIP. Jeśli powyższe czynności nie pomogą a posiadasz Internet LTE zapytaj swojego operatora GSM o publiczny adres IP (może być zmienny). Jeśli używasz aplikacji odinstaluj i zainstaluj ją ponownie zaznaczając wszystkie zgody lub spróbuj zainstalować inną. Jeżeli używasz aplikacji na komórce więcej info zobacz tutaj

Ponowne uruchomienie routera rozwiązuje wiele przyczyn awarii:
• router może ulec awarii z powodu błędów w oprogramowaniu, np. po aktualizacji przez dostawcę internetu (przepełniona pamięć RAM)
• konflikt adresów IP: jeśli dwa urządzenia w sieci mają ten sam adres IP lub router nie ma aktualnego publicznego adresu IP, połączenie może zostać przerwane 
• przegrzanie: jeśli router znajduje się w zabudowanej przestrzeni lub ma zasłonięte otwory wentylacyjne

Restart (ponowne uruchomienie) polega na odłączeniu źródła zasilania kablem (wyłącznik nie odłącza zasilania), odczekaniu 10 sekund i ponownym podłączeniu. Odczekaj kilka minut, aż router ponownie nawiąże połączenie z siecią Internet oraz zresetuje ustawienia z dostawcą, które mogły spowodować awarię. Podłącz ponownie urządzenie SIP.

Jeżeli Twoje urządzenie nie może pobrać adresu IP z routera pomimo restartu:
• sprawdź kabel LAN / zmień gniazdo sieciowe LAN
• sprawdź na routerze DHCPv6, jeśli jest „Aktywne” zmień na „Nieaktywne” lub odwrotnie
• przypisz ręcznie adres IP sieci lokalnej korzystając z instrukcji obsługi routera  

Zobacz również:
Aplikacja na komórce nie działa poprawnie
Problemy z VoIP i sposoby ich rozwiązywania