Dzięki usłudze możesz: – obserwować na telefonie status zajętości linii innego stanowiska, – przechwycić połączenie przychodzące na inne stanowisko, – transferować (przekazać) odebrane połączenie na inne stanowisko,
Aby uruchomić usługę obserwowania statusu linii wystarczy skonfigurować diody BLF w urządzeniu: 1. W telefonie z funkcją BLF znajdź opcję konfigurowania przycisków programowalnych BLF lub MPK, 2. Ustaw tryb przycisku na Busy Lamp Field (BLF), 3. Ustaw konto monitorujące „Konto 1” lub inne zalogowane do SuperVoIP (dla wszystkich przycisków), 4. W polu opis wpisz dowolną nazwę ułatwiająca konfigurację, w niektórych modelach ta nazwa wyświetli się obok przycisku, 5. W polach wartość wpisz numery kont SIP, których aktywność chcesz obserwować.
Aby za pomocą BLF przechwytywać połączenia przychodzące na inne stanowisko: – w telefonie Grandstream wpisz wartość: *8 dla funkcji „Prefiks przy przejęciu rozmowy klawiszem BLF” w ustawieniach konta (ustawienia SIP – funkcje zaawansowane), sprawdź czy opcja „BLF Call-pickup” jest w trybie „auto”, – w telefonie Yealink wpisz wartość: *8112 dla funkcji „Ściąganie połączeń” w ustawieniach – Funkcje. Przy prawidłowo skonfigurowanej usłudze wystarczy podczas połączenia przychodzącego (mrugająca czerwona dioda) nacisnąć przycisk aby przejąć (na swój telefon) przychodzącą na inne stanowisko rozmowę.
Przekazanie (transfer) rozmowy na inne stanowisko za pomocą przycisku BLF działa w zależności od ustawionego w telefonie rodzaju transferu (warunkowy lub bezwarunkowy) w różny sposób w zależności od modelu telefonu, niektóre wymagają użycia przycisku „transfer” przed naciśnięciem klawisza BLF a następnie „SEND” lub „OK” i / lub przycisku zawieszonej rozmowy.
Przykładowy widok obserwowania statusu linii telefonów Yealink i Grandstream:
Przykładowe użycie funkcji BLF w telefonie Yealink T46:
Info: Przykładowe ekrany mogą różnić się od siebie w zależności od modelu i wersji oprogramowania.
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > Dodatki
BLF
BLF – podgląd stanu zajętości konta SIP
Dzięki usłudze możesz:
– obserwować na telefonie status zajętości linii innego stanowiska,
– przechwycić połączenie przychodzące na inne stanowisko,
– transferować (przekazać) odebrane połączenie na inne stanowisko,
Statusy diod led:
– zapalona zielona – stanowisko dostępne,
– mrugająca czerwona – połączenie przychodzące,
– zapalona czerwona – aktywna rozmowa
Konfiguracja telefonów
Aby uruchomić usługę obserwowania statusu linii wystarczy skonfigurować diody BLF w urządzeniu:
1. W telefonie z funkcją BLF znajdź opcję konfigurowania przycisków programowalnych BLF lub MPK,
2. Ustaw tryb przycisku na Busy Lamp Field (BLF),
3. Ustaw konto monitorujące „Konto 1” lub inne zalogowane do SuperVoIP (dla wszystkich przycisków),
4. W polu opis wpisz dowolną nazwę ułatwiająca konfigurację, w niektórych modelach ta nazwa wyświetli się obok przycisku,
5. W polach wartość wpisz numery kont SIP, których aktywność chcesz obserwować.
Aby za pomocą BLF przechwytywać połączenia przychodzące na inne stanowisko:
– w telefonie Grandstream wpisz wartość: *8 dla funkcji „Prefiks przy przejęciu rozmowy klawiszem BLF” w ustawieniach konta (ustawienia SIP – funkcje zaawansowane), sprawdź czy opcja „BLF Call-pickup” jest w trybie „auto”,
– w telefonie Yealink wpisz wartość: *8112 dla funkcji „Ściąganie połączeń” w ustawieniach – Funkcje.
Przy prawidłowo skonfigurowanej usłudze wystarczy podczas połączenia przychodzącego (mrugająca czerwona dioda) nacisnąć przycisk aby przejąć (na swój telefon) przychodzącą na inne stanowisko rozmowę.
Przekazanie (transfer) rozmowy na inne stanowisko za pomocą przycisku BLF działa w zależności od ustawionego w telefonie rodzaju transferu (warunkowy lub bezwarunkowy) w różny sposób w zależności od modelu telefonu, niektóre wymagają użycia przycisku „transfer” przed naciśnięciem klawisza BLF a następnie „SEND” lub „OK” i / lub przycisku zawieszonej rozmowy.
Przykładowy widok obserwowania statusu linii telefonów Yealink i Grandstream:
Przykładowe użycie funkcji BLF w telefonie Yealink T46:
Info:
Przykładowe ekrany mogą różnić się od siebie w zależności od modelu i wersji oprogramowania.
Zobacz również:
Jak przechwytywać połączenia na swój telefon
Tagi: BLF
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper