Trwa migracja do nowego panelu klienta. Sukcesywnie dodajemy instrukcje również dla nowej
wersji panelu. W artykułach znajdziesz oznaczenia dla obu wersji, jeśli instrukcje się różnią.

Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja urządzeń > Telefony IP

Yealink – różne modele przewodowe

1. Podłącz telefon kablem zasilającym oraz kablem Ethernet do portu LAN routera.

2. Przejdź do menu telefonu do zakładki status aby poznać adres IP urządzenia (np. 192.168.0.220).

3. Wprowadź adres IP urządzenia w pasku adresu przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Chrome, FireFox ) używając komputera podłączonego do tej samej sieci LAN co konfigurowany telefon.

4. W oknie logowania w polach Użytkownik i Hasło wpisz admin

5. Przejdź do zakładki Account i wprowadź ustawienia:
• Line Active: On
• Label: dowolna nazwa np. SuperVoIP
• Display Name: dowolna nazwa np. SuperVoIP
• Register Name: 7 cyfrowy numer konta SIP, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu najczęściej zaczynający się na 12……
• User Name: 7 cyfrowy numer konta SIP, który znajdziesz w zakładce Ustawienia SIP w panelu
najczęściej zaczynający się na 12……
• Password: hasło do konta SIP. Hasło jest wysyłane na adres e-mail po weryfikacji lub dodaniu konta SIP. Uwaga! Hasło do konta SIP jest inne niż hasło do logowania do panelu. Hasło można zmienić w panelu, zobacz jak mceclip0.png  tutaj
• SIP Server: sip.supervoip.pl
• Enable Outbound Proxy Server: Disabled
• Transport: UDP lub TCP (zalecane)
• NAT Traversal: Enabled

6. Rozwiń zakładkę Codecs i wybierz:
Enable codecs: PCMA, PCMU, g722

7. Zapisz ustawienia

Porada:
Aby zapobiec złośliwym połączeniom spoza sieci wyłącz bezpośrednie połączenia po IP:
Zezwól na połączenie IP > Wyłączone oraz:
Zaakceptuj tylko serwer zaufanych certyfikatów SIP > Włączone

Uwaga:
W starszych modelach Yealink (np. T23G, T27G) zestaw preinstalowanych certyfikatów może być nieaktualny – co uniemożliwia rejestrację po TLS na naszych serwerach z certyfikatami Let’s Encrypt.

  • Zaktualizuj firmware telefonu do najnowszej wersji (pobierz ze strony producenta).
  • Jeśli nadal nie da się zarejestrować po TLS zmień transport na TCP lub jako ostateczne rozwiązanie wyłącz w ustawieniach: Settings → Security → Trusted Certificates → “Accept Only Trusted Certificates”
  • W razie wątpliwości lub potrzeby obsługi nowszych certyfikatów skontaktuj się ze sprzedawcą lub supportem Yealink.

Zobacz również:
Moje konto SIP nie loguje się
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły