Ustawienia w panelu SperVoIP
W panelu SuperVoIP dodaj usługę globalną "Sip trunk" i ustaw pole "Numer do prezentacji pobieraj z pola:" na "Remote-Party-ID" oraz włącz trunk i ustaw autoryzację jako login i hasło.
Ustawienia w centrali FreePBX
1. Konfiguracja trunku
Wybierz menu Connectivity / Trunks
Nastepnie: Add SIP (chan_sip) Trunk
W zadkładce Genral zdefiniuj nazwę: Trunk name: SuperVoIP
Następnie przejdź na zakładkę: sip Settings / Outgoing
Zdefiniuj nazwę: Trunk-name: Supervoip-out
Potem w pole Peer Details wpisz
host=sip.supervoip.pl
username=numer konta SIP
secret=hasło konta SIP
type=peer
insecure=port,invite
fromuser=njumer konta SIP
fromdomain=sip.supervoip.pl
sendrpid=rpid
trustrpid=yes
Przejdź do zakładki sip Settings / Incoming
Zdefiniuj USER Context: SuperVoIP-in
Potem w pole User Details wpisz
type=user
context=from-trunk
Poniżej w Register String wpisz:
numerkontaSIP:hasłokontaSIP@sip.supervoip.pl
np: 1250001:456gfygfhd@sip.supervoip.pl
Wybierz Submit aby zapisać.
2. Dodawanie użytkonika
Wybierz menu Applications / Extension
Potem Add Custom Extension
Zdefniuj numer i hasło według własnego uznania i polu CID wpisujemy numer, którym ten użytownik ma się on prezentować przy połączeniach wychodzących
Wybierz Submit aby zapisać.
3. Ustawienie połączeń wychodzących
Wybierz Connectivity / Outbound routes
Nastepnie: Add Outbound route
Potem zdefiniuj nazwę: Route name: SV
I wybierz z listy: Trunk Sequence for Matched Routes: SuperVoIP
Następnie przejdź na zakładę Dial Patterns i w pole match pattern wpisz: X.
Wybierz Submit aby zapisać.
4. Ustawienie połączeń przychodzących
Wybierz Connectivity / Inbounds routes
Nastepnie: Add inbound route
Potem zdefiniuj pole Description SV
w polu DID number wpisz numer, który posiadasz w SuperVoIP jeśli chcesz odpowiednio kierować połączenie gdy ktoś na niego zadzwoni. Jeśli posiadasz dużo numerów i mają wpadać np na Twój IVR możesz zamiast njumeru wpisać X.
Aby skiertować połaczenia przychodzące konkretnie na jednego z Twoich użyutkowników wewnątrz firmy wybierz z pola Set Destination odpoiwiedniego użytkownika.
Wybierz Submit aby zapisać.
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym CallerID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się numer podstawowy z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce "Zdarzenia".
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły