Ustawienia w panelu SperVoIP W panelu SuperVoIP dodaj usługę globalną „Sip trunk” i ustaw pole „Numer do prezentacji pobieraj z pola:” na „Remote-Party-ID” oraz włącz trunk i ustaw autoryzację jako login i hasło.
Ustawienia w centrali FreePBX 1. Konfiguracja trunku Wybierz menu Connectivity / Trunks Następnie: Add SIP (chan_sip) Trunk W zakładce General zdefiniuj nazwę: Trunk name: SuperVoIP Następnie przejdź na zakładkę: sip Settings / Outgoing Zdefiniuj nazwę: Trunk-name: Supervoip-out Potem w pole Peer Details wpisz
Przejdź do zakładki sip Settings / Incoming Zdefiniuj USER Context: SuperVoIP-in
W polu User Details wpisz type=user context=from-trunk
Poniżej w wpisz: numerkontaSIP:hasłokontaSIP@sip.supervoip.pl np: 1250001:1234abcd@sip.supervoip.pl Wybierz Submit aby zapisać.
2. Dodawanie użytkownika Wybierz menu Applications / Extension Potem Add Custom Extension Zdefniuj numer i hasło według własnego uznania i polu CID wpisz numer, którym ten użytkownik ma się prezentować przy połączeniach wychodzących Wybierz Submit aby zapisać.
Następnie przejdź na zakładkę Dial Patterns i w pole match pattern wpisz: X. Wybierz Submit aby zapisać.
4. Ustawienie połączeń przychodzących Wybierz Connectivity / Inbounds routes Następnie: Add inbound route Zdefiniuj pole Description SV W polu DID number wpisz numer, który posiadasz w SuperVoIP jeśli chcesz odpowiednio kierować połączenie gdy ktoś na niego zadzwoni. Jeśli posiadasz dużo numerów i mają wpadać np. na Twój IVR możesz zamiast numeru wpisać X. Aby skierować połączenia przychodzące konkretnie na jednego z Twoich użytkowników wewnątrz firmy wybierz z pola Set Destination odpowiedniego użytkownika.
Wybierz Submit aby zapisać.
Info: Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”. Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada: Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja urządzeń > Centrale IP
FreePBX z usługą SIP trunk
Ustawienia w panelu SperVoIP
W panelu SuperVoIP dodaj usługę globalną „Sip trunk” i ustaw pole „Numer do prezentacji pobieraj z pola:” na „Remote-Party-ID” oraz włącz trunk i ustaw autoryzację jako login i hasło.
Ustawienia w centrali FreePBX
1. Konfiguracja trunku
Wybierz menu Connectivity / Trunks
Następnie: Add SIP (chan_sip) Trunk
W zakładce General zdefiniuj nazwę: Trunk name: SuperVoIP
Następnie przejdź na zakładkę: sip Settings / Outgoing
Zdefiniuj nazwę: Trunk-name: Supervoip-out
Potem w pole Peer Details wpisz
host=sip.supervoip.pl
username=numer konta SIP
secret=hasło konta SIP
type=peer
insecure=port,invite
fromuser=numer konta SIP
fromdomain=sip.supervoip.pl
sendrpid=rpid
trustrpid=yes
Przejdź do zakładki sip Settings / Incoming
Zdefiniuj USER Context: SuperVoIP-in
W polu User Details wpisz
type=user
context=from-trunk
Poniżej w wpisz:
numerkontaSIP:hasłokontaSIP@sip.supervoip.pl
np: 1250001:1234abcd@sip.supervoip.pl
Wybierz Submit aby zapisać.
2. Dodawanie użytkownika
Wybierz menu Applications / Extension
Potem Add Custom Extension
Zdefniuj numer i hasło według własnego uznania i polu CID wpisz numer, którym ten użytkownik ma się prezentować przy połączeniach wychodzących
Wybierz Submit aby zapisać.
3. Ustawienie połączeń wychodzących
Wybierz Connectivity / Outbound routes
Następnie: Add Outbound route
Zdefiniuj nazwę: Route name: SV
Wybierz z listy: Trunk Sequence for Matched Routes: SuperVoIP
Następnie przejdź na zakładkę Dial Patterns i w pole match pattern wpisz: X.
Wybierz Submit aby zapisać.
4. Ustawienie połączeń przychodzących
Wybierz Connectivity / Inbounds routes
Następnie: Add inbound route
Zdefiniuj pole Description SV
W polu DID number wpisz numer, który posiadasz w SuperVoIP jeśli chcesz odpowiednio kierować połączenie gdy ktoś na niego zadzwoni. Jeśli posiadasz dużo numerów i mają wpadać np. na Twój IVR możesz zamiast numeru wpisać X.
Aby skierować połączenia przychodzące konkretnie na jednego z Twoich użytkowników wewnątrz firmy wybierz z pola Set Destination odpowiedniego użytkownika.
Wybierz Submit aby zapisać.
Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”.
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły
Ile rozmów mogę prowadzić na jednym koncie SIP lub numerze?
Tagi: FreePBX, konfiguracja FreePBX
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu doładowania konta doładować konto dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer limitowanie połączeń limity limity połączeń MicroSIP nagrywanie połączeń nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon poczta głosowa problemy z jakością regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP umowa weryfikacja konta WiFi Wirtualny fax wybór tonowy X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zasilić konto zmiana hasła SIP zoiper łącze VoIP