Ten wariant konfiguracji zalecamy jeśli na centrali chcesz rozróżniać numery na które przychodzą połączenia oraz zarządzać prezentacją numerem wychodzącym z poziomu urządzenia. Jeśli posiadasz jeden numer użyj konfiguracji bez usługi SIP trunk, zobacz tutaj
W panelu supervoip.pl musisz posiadać włączoną usługę SIP trunk oraz wybrany rodzaj prezentacji: P-Asserted-Identity
Wybierz w centrali Grandstream z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” następnie „Łącza VoIP” następnie „Dodaj Łącze SIP trunk” i wpisz odpowiednie wartości w pola: 1. Nazwa dostawcy: SuperVoIP 2. Wymaga rejestracji: zaznacz 3. od domeny: sip.supervoip.pl 4. Nazwa użytkownika: numer konta SIP 5. Nazwa hosta: sip.supervoip.pl 6. od użytkownika: numer konta SIP 7. hasło: hasło do konta SIP – wysyłane na maila po weryfikacji konta. Hasło do konta SIP można zmienić w panelu supervoip.pl
8. W zakładce „Ustawienia zaawansowane” zaznacz checkbox przy: Wyślij nagłówek PAI oraz Nagłówek PAI przekazany
9. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” i wybierz „trasa wychodząca”, kliknij Dodaj i wpisz w pole:
– Nazwa reguły dzwonienia: supervoip
– Wzorzec – _X.
– poziom uprawnień: Lokalne
10. Następnie dodaj użytkownika lokalnego. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” potem „Numery wewnętrzne” i kliknij dodaj i wpisz w pole:
– Nr wewnętrzny: np. numer 1000
– zezwolenie: wybierz lokalne
– Numer identyfikatora dzwoniącego: Tutaj wpisz numer, którym ten użytkownik ma się prezentować przy połączeniach wychodzących. Numer do prezentacji musisz posiadać na swoim koncie w supervoip.pl. W tym przykładzie wpisany jest numer: 423001300
– Hasło SIP/IAX: zdefiniuj hasło dla użytkownika SIP
11. Na koniec zdefiniuj trasę przychodzącą. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” potem „Trasy przychodzące” i kliknij Dodaj. W tym przykładzie skonfigurujemy numer 422001300 aby po zadzwonieniu na niego łączyło do użytkownika wewnętrznego o numerze 1000.
Wpisz odpowiednie wartości w pola:
Wzorzec: _422001300. To numer który masz w panelu supervoip.pl. Numer musisz poprzedzić znakiem „_„
Tryb domyślny / domyślne miejsce: Nr wewnętrzny 1000
12. Pamiętaj aby zastosować zmiany po zapisie we wszystkich zakładkach.
Info: Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”. Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada: Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja urządzeń > Centrale IP
Grandstream UCM6202 z usługą SIP trunk
Ten wariant konfiguracji zalecamy jeśli na centrali chcesz rozróżniać numery na które przychodzą połączenia oraz zarządzać prezentacją numerem wychodzącym z poziomu urządzenia. Jeśli posiadasz jeden numer użyj konfiguracji bez usługi SIP trunk, zobacz tutaj
W panelu supervoip.pl musisz posiadać włączoną usługę SIP trunk oraz wybrany rodzaj prezentacji:
P-Asserted-Identity
Wybierz w centrali Grandstream z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” następnie „Łącza VoIP” następnie „Dodaj Łącze SIP trunk” i wpisz odpowiednie wartości w pola:
1. Nazwa dostawcy: SuperVoIP
2. Wymaga rejestracji: zaznacz
3. od domeny: sip.supervoip.pl
4. Nazwa użytkownika: numer konta SIP
5. Nazwa hosta: sip.supervoip.pl
6. od użytkownika: numer konta SIP
7. hasło: hasło do konta SIP – wysyłane na maila po weryfikacji konta. Hasło do konta SIP można zmienić w panelu supervoip.pl
8. W zakładce „Ustawienia zaawansowane” zaznacz checkbox przy:
Wyślij nagłówek PAI oraz Nagłówek PAI przekazany
9. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” i wybierz „trasa wychodząca”, kliknij Dodaj i wpisz w pole:
– Nazwa reguły dzwonienia: supervoip
– Wzorzec – _X.
– poziom uprawnień: Lokalne
10. Następnie dodaj użytkownika lokalnego. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” potem „Numery wewnętrzne” i kliknij dodaj i wpisz w pole:
– Nr wewnętrzny: np. numer 1000
– zezwolenie: wybierz lokalne
– Numer identyfikatora dzwoniącego: Tutaj wpisz numer, którym ten użytkownik ma się prezentować przy połączeniach wychodzących. Numer do prezentacji musisz posiadać na swoim koncie w supervoip.pl. W tym przykładzie wpisany jest numer: 423001300
– Hasło SIP/IAX: zdefiniuj hasło dla użytkownika SIP
11. Na koniec zdefiniuj trasę przychodzącą. Z menu „Numery wewnętrzny / magistrala” potem „Trasy przychodzące” i kliknij Dodaj. W tym przykładzie skonfigurujemy numer 422001300 aby po zadzwonieniu na niego łączyło do użytkownika wewnętrznego o numerze 1000.
Wpisz odpowiednie wartości w pola:
Wzorzec: _422001300. To numer który masz w panelu supervoip.pl. Numer musisz poprzedzić znakiem „_„
Tryb domyślny / domyślne miejsce: Nr wewnętrzny 1000
12. Pamiętaj aby zastosować zmiany po zapisie we wszystkich zakładkach.
Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”.
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły
Ile rozmów mogę prowadzić na jednym koncie SIP lub numerze?
Tagi: grandstream UCM, konfiguracja grandstream sip trunk, konfiguracja grandstream UCM
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper