Ustawienia w panelu SperVoIP
W panelu SuperVoIP dodaj usługę globalną „Sip trunk” i ustaw pole „Numer do prezentacji pobieraj z pola:” na „Remote-Party-ID” oraz włącz trunk i ustaw autoryzację jako login i hasło.

Ustawienia w centrali FreePBX
1. Konfiguracja trunku

Wybierz menu Connectivity / Trunks
Następnie: Add SIP (chan_sip) Trunk
W zakładce General zdefiniuj nazwę: Trunk name: SuperVoIP
Następnie przejdź na zakładkę: sip Settings / Outgoing
Zdefiniuj nazwę: Trunk-name: Supervoip-out
Potem w pole Peer Details wpisz

host=sip.supervoip.pl
username=numer konta SIP
secret=hasło konta SIP
type=peer
insecure=port,invite
fromuser=numer konta SIP
fromdomain=sip.supervoip.pl
sendrpid=rpid
trustrpid=yes

Przejdź do zakładki  sip Settings / Incoming
Zdefiniuj USER Context: SuperVoIP-in

W polu  User Details wpisz
type=user
context=from-trunk


Poniżej w  wpisz:
numerkontaSIP:hasłokontaSIP@sip.supervoip.pl
np: 1250001:1234abcd@sip.supervoip.pl
Wybierz Submit aby zapisać.

2. Dodawanie użytkownika
Wybierz menu Applications / Extension
Potem Add Custom Extension
Zdefniuj numer i hasło według własnego uznania i polu CID wpisz numer, którym ten użytkownik ma się prezentować przy połączeniach wychodzących
Wybierz Submit aby zapisać.

3. Ustawienie połączeń wychodzących
Wybierz Connectivity / Outbound routes
Następnie: Add Outbound route
Zdefiniuj nazwę: Route name: SV
Wybierz z listy: Trunk Sequence for Matched Routes: SuperVoIP


Następnie przejdź na zakładkę Dial Patterns i w pole match pattern wpisz: X.
Wybierz Submit aby zapisać.

4. Ustawienie połączeń przychodzących
Wybierz Connectivity / Inbounds routes
Następnie: Add inbound route
Zdefiniuj pole Description SV
W polu DID number wpisz numer, który posiadasz w SuperVoIP jeśli chcesz odpowiednio kierować połączenie gdy ktoś na niego zadzwoni. Jeśli posiadasz dużo numerów i mają wpadać np. na Twój IVR możesz zamiast numeru wpisać X.
Aby skierować połączenia przychodzące konkretnie na jednego z Twoich użytkowników wewnątrz firmy wybierz z pola Set Destination odpowiedniego użytkownika.

Wybierz Submit aby zapisać.

 

 

Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”.
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.

 

Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
 

 

Zobacz również:
SIP trunk konfiguracja
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły
Ile rozmów mogę prowadzić na jednym koncie SIP lub numerze?