Dzięki usłudze możesz: – podłączyć centralę IP do konta SIP i rozróżniać w urządzeniu na jaki numer telefonu przychodzi połączenie, – decydować, którym numerem prezentują się połączenia wychodzące, – ustalić format prezentacji numeru.
Usługa przeznaczona jest TYLKO dla central telefonicznych IP, wymaga konfiguracji centrali po stronie abonenta. Jeżeli masz jeden numer publiczny na koncie nie musisz włączać usługi, zarejestruj urządzenie do konta SIP bez włączonej usługi SIP trunk i dodaj kanały wychodzące do konta SIP jeśli chcesz realizować więcej jak jedno połączenie w tym samym czasie.
Konto SIP ma jeden kanał wychodzący co oznacza, że można wykonywać w tym samym czasie jedno połączenie wychodzące. Limit połączeń wychodzących można zwiększyć w usłudze globalnej „Dodatkowe kanały wychodzące dla konta SIP”. Każdy dodatkowy kanał kosztuje 1 zł netto / mc.
Połączenia przychodzące nie są limitowane na koncie SIP niezależnie czy na koncie jest usługa SIP trunk.
Sygnalizację SIP przyjmujemy na porcie UDP 5060 i 5090, TCP 5061 oraz TLS na porcie 5061 Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000 a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000 Serwer sygnalizacji: sip.supervoip.pl adres IP: 213.199.246.200 Serwery RTP używają adresów sieci: 213.199.246.192/27 Liczba prób / sek. (CPS) – 5/s Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Format wybierania numerów: do Polski wybieramy 9 cyfrowy numer np: 612504000 poza Polskę numer poprzedzamy prefiksem 00 lub + np: 0049, 0044 lub +49, +44
Format podstawiania numeru przy połączeniach wychodzących: Prezentacja polskim numerem: 9 cyfr np. 612345678 Prezentacja numerem zagranicznym: np. 491233422344
Instalacja usługi: 1. Aby uruchomić usługę w panelu zarządzania wybieramy zakładkę „Moje konto” / „Usługi” i z listy usług globalnych wybieramy usługę „SIP trunk„
2. Po zatwierdzeniu usługi kliknij w jej nazwę na liście usług. W ustawieniach możesz wybrać z którego pola w nagłówku SIP system ma pobierać numer podstawiany przy połączeniach wychodzących:
3. W ustawieniach SIP tunk możesz zdecydować, które konto SIP ma mieć włączoną opcję SIP trunk oraz ustalić w jaki sposób SIP trunk ma być autoryzowany: login i hasło do konta SIP lub adres IP:
Przy wariancie autoryzacji adresem IP wszystkie połączenia przychodzące będą kierowane na wskazany adres IP a połączenia wychodzące z tego adresu IP będą przyporządkowywane konta SIP z podanym adresem IP. Uwaga: autoryzuj SIP trunk indywidulanym, stałym adresem IP.
Info: Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”. Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada: Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja usług > SIP trunk
SIP trunk konfiguracja
Dzięki usłudze możesz:
– podłączyć centralę IP do konta SIP i rozróżniać w urządzeniu na jaki numer telefonu przychodzi połączenie,
– decydować, którym numerem prezentują się połączenia wychodzące,
– ustalić format prezentacji numeru.
Usługa przeznaczona jest TYLKO dla central telefonicznych IP, wymaga konfiguracji centrali po stronie abonenta. Jeżeli masz jeden numer publiczny na koncie nie musisz włączać usługi, zarejestruj urządzenie do konta SIP bez włączonej usługi SIP trunk i dodaj kanały wychodzące do konta SIP jeśli chcesz realizować więcej jak jedno połączenie w tym samym czasie.
Konto SIP ma jeden kanał wychodzący co oznacza, że można wykonywać w tym samym czasie jedno połączenie wychodzące. Limit połączeń wychodzących można zwiększyć w usłudze globalnej „Dodatkowe kanały wychodzące dla konta SIP”. Każdy dodatkowy kanał kosztuje 1 zł netto / mc.
Połączenia przychodzące nie są limitowane na koncie SIP niezależnie czy na koncie jest usługa SIP trunk.
Sygnalizację SIP przyjmujemy na porcie UDP 5060 i 5090, TCP 5061 oraz TLS na porcie 5061
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000
a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000
Serwer sygnalizacji: sip.supervoip.pl adres IP: 213.199.246.200
Serwery RTP używają adresów sieci: 213.199.246.192/27
Liczba prób / sek. (CPS) – 5/s
Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Format wybierania numerów:
do Polski wybieramy 9 cyfrowy numer np: 612504000
poza Polskę numer poprzedzamy prefiksem 00 lub + np: 0049, 0044 lub +49, +44
Format podstawiania numeru przy połączeniach wychodzących:
Prezentacja polskim numerem: 9 cyfr np. 612345678
Prezentacja numerem zagranicznym: np. 491233422344
Instalacja usługi:
1. Aby uruchomić usługę w panelu zarządzania wybieramy zakładkę „Moje konto” / „Usługi” i z listy usług globalnych wybieramy usługę „SIP trunk„
2. Po zatwierdzeniu usługi kliknij w jej nazwę na liście usług. W ustawieniach możesz wybrać z którego pola w nagłówku SIP system ma pobierać numer podstawiany przy połączeniach wychodzących:
3. W ustawieniach SIP tunk możesz zdecydować, które konto SIP ma mieć włączoną opcję SIP trunk oraz ustalić w jaki sposób SIP trunk ma być autoryzowany: login i hasło do konta SIP lub adres IP:
Przy wariancie autoryzacji adresem IP wszystkie połączenia przychodzące będą kierowane na wskazany adres IP a połączenia wychodzące z tego adresu IP będą przyporządkowywane konta SIP z podanym adresem IP. Uwaga: autoryzuj SIP trunk indywidulanym, stałym adresem IP.
Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym Caller ID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się losowy numer z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce „Zdarzenia”.
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zobacz również:
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły
Tagi: co to jest sip trunk, kiedy potrzebuję sip trunk, konfiguracja SIP trunk, SIP trunk
abonent nie słyszy rozmowy aplikacja na komórce Asterisk Asterisk SIP trunk awaria awaria numeru awaria telefonu cesja konta dziwne połączenia grandstream UCM głuche połączenia hasło do konta SIP hasło sip IVR konfiguracja Asterisk konfiguracja grandstream UCM konfiguruj numer konto SIP nie loguje się konto sip niezalogowane MicroSIP nagrywanie połączeń niedostępny nie działa aplikacja na komórce nie działa SIP nie działa telefon pierwsze logowanie SIP poczta głosowa problemy sip problemy z jakością przeniesienie numeru do innego operatora regulamin rejestracja rozmów scenariusz IVR SIP trunk SuperSIP szyfrowanie połączeń SRTP umowa WiFi Wirtualny fax X-Lite Yealink konfiguracja zapomniałem hasło zmiana danych abonenta zmiana hasła SIP zoiper