Dzięki usłudze możesz:
- podłączyć centralę IP do konta SIP i rozróżniać w urządzeniu na jaki numer telefonu przychodzi połączenie,
- decydować, którym numerem prezentują się połączenia wychodzące,
- ustalić format prezentacji numeru.
Usługa przeznaczona jest TYLKO dla central telefonicznych IP, wymaga konfiguracji centrali po stronie abonenta. Jeżeli masz jeden numer publiczny na koncie nie musisz włączać usługi, zarejestruj urządzenie do konta SIP bez włączonej usługi SIP trunk i dodaj kanały wychodzące do konta SIP jeśli chcesz realizować więcej jak jedno połączenie w tym samym czasie.
Konto SIP ma jeden kanał wychodzący co oznacza, że można wykonywać w tym samym czasie jedno połączenie wychodzące. Limit połączeń wychodzących można zwiększyć w usłudze globalnej "Dodatkowe kanały wychodzące dla konta SIP". Każdy dodatkowy kanał kosztuje 1 zł netto / mc.
Połączenia przychodzące nie są limitowane na koncie SIP niezależnie czy na koncie jest usługa SIP trunk.
Sygnalizację SIP przyjmujemy na porcie UDP 5060 i 5090, TCP 5061 oraz TLS na porcie 5061
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000
a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000
Serwer sygnalizacji: sip.supervoip.pl adres IP: 213.199.246.200
Serwery RTP używają adresów sieci: 213.199.246.192/27
Liczba prób / sek. (CPS) - 5/s
Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Format wybierania numerów:
do Polski wybieramy 9 cyfrowy numer np: 612504000
poza Polskę numer poprzedzamy prefiksem 00 lub + np: 0049, 0044 lub +49, +44
Format podstawiania numeru przy połączeniach wychodzących:
Prezentacja polskim numerem: 9 cyfr np. 612345678
Prezentacja numerem zagranicznym: np. 491233422344
- podłączyć centralę IP do konta SIP i rozróżniać w urządzeniu na jaki numer telefonu przychodzi połączenie,
- decydować, którym numerem prezentują się połączenia wychodzące,
- ustalić format prezentacji numeru.
Usługa przeznaczona jest TYLKO dla central telefonicznych IP, wymaga konfiguracji centrali po stronie abonenta. Jeżeli masz jeden numer publiczny na koncie nie musisz włączać usługi, zarejestruj urządzenie do konta SIP bez włączonej usługi SIP trunk i dodaj kanały wychodzące do konta SIP jeśli chcesz realizować więcej jak jedno połączenie w tym samym czasie.
Konto SIP ma jeden kanał wychodzący co oznacza, że można wykonywać w tym samym czasie jedno połączenie wychodzące. Limit połączeń wychodzących można zwiększyć w usłudze globalnej "Dodatkowe kanały wychodzące dla konta SIP". Każdy dodatkowy kanał kosztuje 1 zł netto / mc.
Połączenia przychodzące nie są limitowane na koncie SIP niezależnie czy na koncie jest usługa SIP trunk.
Sygnalizację SIP przyjmujemy na porcie UDP 5060 i 5090, TCP 5061 oraz TLS na porcie 5061
Głos przesyłamy na portach UDP z zakresu od 10000 do 25000
a połączenia SRTP na portach od 25000 do 30000
Serwer sygnalizacji: sip.supervoip.pl adres IP: 213.199.246.200
Serwery RTP używają adresów sieci: 213.199.246.192/27
Liczba prób / sek. (CPS) - 5/s
Kodeki audio: g722 HD, g711u, g711a, iLBC, GSM
Format wybierania numerów:
do Polski wybieramy 9 cyfrowy numer np: 612504000
poza Polskę numer poprzedzamy prefiksem 00 lub + np: 0049, 0044 lub +49, +44
Format podstawiania numeru przy połączeniach wychodzących:
Prezentacja polskim numerem: 9 cyfr np. 612345678
Prezentacja numerem zagranicznym: np. 491233422344
Instalacja usługi:
1. Aby uruchomić usługę w panelu zarządzania wybieramy zakładkę "Moje konto" / "Usługi" i z listy usług globalnych wybieramy usługę "SIP trunk"

2. Po zatwierdzeniu usługi kliknij ją na liście usług
. Po wejściu w ustawienia będziesz mógł wybrać z którego pola w nagłówku SIP system ma pobierać numer, który ma być podstawiany przy połączeniach wychodzących.

3. W ustawieniach SIP tunk możesz zdecydować, które konto SIP ma mieć włączoną opcję SIP trunk oraz ustalić w jaki sposób SIP trunk ma być autoryzowany. Możesz autoryzować się poprzez login i hasło do konta SIP lub poprzez adres IP. W przypadku wybrania autoryzacji IP wszystkie połączenia przychodzące będą kierowane na IP a połączenia wychodzące z tego adresu IP będą przyporządkowywane do konta SIP, które ma tę autoryzację włączoną.

Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym CallerID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się numer podstawowy z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce "Zdarzenia".
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
1. Aby uruchomić usługę w panelu zarządzania wybieramy zakładkę "Moje konto" / "Usługi" i z listy usług globalnych wybieramy usługę "SIP trunk"

2. Po zatwierdzeniu usługi kliknij ją na liście usług

3. W ustawieniach SIP tunk możesz zdecydować, które konto SIP ma mieć włączoną opcję SIP trunk oraz ustalić w jaki sposób SIP trunk ma być autoryzowany. Możesz autoryzować się poprzez login i hasło do konta SIP lub poprzez adres IP. W przypadku wybrania autoryzacji IP wszystkie połączenia przychodzące będą kierowane na IP a połączenia wychodzące z tego adresu IP będą przyporządkowywane do konta SIP, które ma tę autoryzację włączoną.

Info:
Połączenia wychodzące muszą być wysyłane z poprawnym CallerID, w przypadku błędnego formatu połączenia będą realizowane bez prezentacji lub podstawi się numer podstawowy z konta. Zmianę prezentacji zobaczysz w zakładce "Zdarzenia".
Dla połączeń przekierowanych połączenie przychodzące może prezentować się numerem przychodzącym.
Porada:
Jeżeli masz jedno konto SIP i jeden numer, Twoja centrala obsługuje SIP trunk wówczas nie potrzebujesz usługi SIP trunk, zarejestruj urządzenie do konta SIP (bez włączonej usługi SIP trunk) i dodaj kanały wychodzące do konta SIP. Zobacz więcej tutaj: Kiedy potrzebuję SIP trunk?
Zobacz również:
Nasze adresy IP, porty SIP UDP, TLS i TCP, kodeki i protokoły