Baza wiedzy SuperVoIP.pl > Konfiguracja urządzeń > Telefony IP

Siemens Gigaset – różne modele

1. Aby poznać adres IP telefonu należy nacisnąć podświetlony przycisk, który znajduje się na BAZIE.  Na wyświetlaczu słuchawki wyświetli się adres IP telefonu

2. Uzyskany adres wpisz w okno przeglądarki internetowej

3. Zaloguj się do panelu telefonu podając domyślny PIN 0000

4. Przejdź do zakładki Ustawienia -> Telefonia -> Połączenia (Settings -> Telephony -> Connections)

5. Po prawej stronie przy pozycji 1 kliknij przycisk Edycja (Edit)

6. W polu Nazwa uwierzytelniania (Authetication name) wpisz login SIP widoczny w panelu supervoip.pl w zakładce moje konto/usługi. Będzie to 7 cyfrowy numer zaczynający się na 12….. lub 212…..

7. W pole Hasło uwierzytelniania (Authetication password) wpisz hasło do konta SIP. Hasło zostało wysłane na adres e-mail po rejestracji. Można je zmienić w panelu klienta. Hasło do konta SIP jest inne niż do logowania się do panelu.

8. W polu Nazwa użytkownika (Username) wpisz to samo co w polu Authetication Name (krok 6)

9. W polu Nazwa wyświetlana (Display Name) wpisz dowolną nazwę (lub pozostaw puste)

10. Kliknij Pokaż ustawienia dodatkowe (Show advanced settings)

11. W polu Domena (domain) wpisz: sip.supervoip.pl

12. W polu Adres serwera proxy (proxy server address) wpisz: sip.supervoip.pl

13. W polu Serwer rejestracji (Registration server) wpisz: sip.supervoip.pl

14. Akceptuj na dole strony przyciskiem Ustaw (SET)

15. Przejdź do zakładki: Ustawienia -> Telefonia -> Przypisanie numeru (Settings -> Telephony -> Number Assignment)

16. Zaznacz w opcji dla połączeń wychodzących (for outgoing calls) i dla połączeń przychodzących (for incoming calls) aby połączenia były realizowane przez zdefiniowane konto voip

Zrzut ekranu konfiguracji:

Jeżeli urządzenie często zawiesza się (np. po aktualizacji routera) zmień rodzaj transportu z Automatycznie na Tylko TCP w oknie wyboru: Wybierz protokół sieciowy i zatwierdź zmiany przyciskiem Ustaw