Dzięki usłudze możesz:
– wysyłać wiadomości SMS przez panel www, przez email, aplikację SIP lub API;
– wysyłać wiadomości SMS , w którym nadawcą może być: Twój numer komórkowy w SuperVoIP, losowy numer komórkowy, własna nazwa tekstowa lub nazwa: Bramka SMS;
– odbierać wiadomości SMS jeśli posiadasz numer komórkowy w SuperVoIP
– odebrać odpowiedź na wiadomość SMS wysłaną jako 2way z losowego numeru komórkowego;
– włączać powiadomienia SMS.

Wysyłanie wiadomości SMS:
Wysyłać SMS możesz na następujące sposoby:
1. Przez bramkę Wyślij SMS w Twoim panelu:

Możesz wybrać nadawcę oraz opcjonalnie ustawić datę i godzinę wysyłki.

2. E-mailem przez bramkę SMS:
Wysyłając e-mail na adres: numer_na_jaki_wysyłasz@sms.supervoip.pl w temacie wpisując treść wiadomości. Wcześniej zdefiniuj w usłudze SMS adres e-mail z którego będziesz wysyłał wiadomości.

3. Przez IVR:
Zobacz usługę IVR oraz akcję Wyślij SMS

4. Przez usługę API:
Zobacz usługę SuperVoIP API 

5. Przez konto SIP:
Tylko jeśli urządzenie / aplikacja posiada obsługę wiadomości tekstowych bez konfiguracji numeru centrum SMS, np. funkcja Komunikaty w telefonach Grandstream realizuje obsługę przez konto SIP.

Uwaga: przy wysyłce przez konto SIP nazwę nadawcy SMS wybierz w usłudze Zarządzanie prezentacją
mceclip0.png

Odbieranie wiadomości SMS:
– w panelu;
– na aplikacji SIP lub na telefonie IP z obsługą wiadomości SMS;
– przekierowanie na dowolny adres e-mail
– przekierowanie na inny numer komórkowy
– przez usługę API: zobacz usługę SuperVoIP API 
– przyjście może uruchamiać zdefiniowany URL z parametrami takimi jak: numer przychodzący, numer docelowy, tekst.

Konfiguracja odbierania wiadomości SMS

Aby skonfigurować odbiór SMS na numerze komórkowym kliknij w „konfiguruj numer” przy numerze telefonu (funkcja jest aktywna dla polskich numerów komórkowych oraz dla numerów zagranicznych z obsługą SMS), konfigurację zobacz tutaj

Przekierowanie wiadomości SMS:
– na konto SIP (SMS odbierzesz w aplikacji lub na telefonie który wspiera odbiór wiadomości)
– na adres email lub kilka adresów jednocześnie
– na inny numer komórkowy – do 3 numerów jednocześnie (opcja płatna zgodnie z cennikiem SMS)

Taryfikacja wysyłanych SMS
• Jeden SMS zawierający polskie litery lub znaki specjalne 70 znaków.
Jeżeli wiadomość będzie dłuższa (dzielona na kilka części), długość poszczególnych części wiadomości SMS skracana jest do 67 znaków. Pozostałe „niewykorzystane” znaki (3 bajty) pozwalają na przekazane informacji, które umożliwią scalenie poszczególnych części SMS-a w całość.

• Jeden SMS bez polskich liter i znaków specjalnych 160 znaków.
W przypadku wieloczęściowych wiadomości bez znaków specjalnych, każda z poszczególnych części może mieć do 153 znaków.

Cennik SMS zobacz tutaj

Info:
Nie obsługujemy raportów doręczeń.

Historia SMS
Historia wiadomości znajduje się w zakładce Moje konto > Usługi globalne > Billing SMS:

Treść wiadomości zobaczysz po najechaniu kursorem myszki na ikonę koperty w billingu SMS. Aby zapisywać w billingu również treść wysłanych wiadomości zaznacz opcję w ustawieniach SMS:

mceclip4.png
mceclip2.png


Nazwa własna SMS
Nazwa własna pojawia się u odbiorcy na początku wiadomości, pozwala na natychmiastową identyfikację nadawcy wiadomości, np. firma ABC.

Aby złożyć wniosek o nazwę własną SMS w Moje konto > Usługi globalne kliknij w nazwę usługi SMS:

a następnie przycisk „Dodaj własną nazwę nadawcy”


Aby usunąć nazwę własną SMS kliknij znak „x” w ostatniej kolumnie:


Ważne:
• Wysyłka wiadomości SMS z własną nazwą nadawcy uniemożliwia otrzymywanie odpowiedzi.
• Nazwa własna nadawcy SMS jest płatna zgodnie z Cennikiem SMS


Info:
Emotikony / MMS
Nie obsługujemy wiadomości graficznych w tym emoji (emotikonów) i MMS.